Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Antreten !

Standaard Re: Antreten !

Wow... dit zijn leden van de RSD Det.10 'Seyss Inquart'.
    Inderdaad zijn persoonlijke bewakingseenheid.

RSD Detachments (1944) waren er voor:

1 Adolf Hitler & Obersalzberg
    2 Hermann G÷ring
    3 Joachim von Ribbentrop
    4 Heinrich Himmler
    5 Joseph Goebbels
    6 Wilhelm Frick
    7 Hans Frank (Prague)
    8 Munich
    9 Berchtesgaden
    10 Artur Seyss-Inquart (Hague)
    11 Josef Terboven (Oslo)
    12 Karl D÷nitz
    13 Werner Best (Copenhagen)
    14 Ernst Kaltenbrunner

Hij heeft dat huis er speciaal voor laten bouwen (en tegelijkertijd het wachthuis bij de ingang en het verslepen (en van een zelfde rieten-dak voorzien) van 'het theehuisje' (dat stond eerst waar nu de speeltuin is).

Wat een prachtige afbeeldingen, keep them comming!

Ik weet dat ik het gebouw ken, maar het kwartje valt effe niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wiend Bekijk Berichten
    Ik weet dat ik het gebouw ken, maar het kwartje valt effe niet.
    Haha, dat had ik dus ook... Ben er geregeld langsgelopen.
    Ik denk ergens daar rondom het Shell-complex/Arensdorp.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeDikke Bekijk Berichten
    Wow... dit zijn leden van de RSD Det.10 'Seyss Inquart'.
    Inderdaad zijn persoonlijke bewakingseenheid.

RSD Detachments (1944) waren er voor:

1 Adolf Hitler & Obersalzberg
    2 Hermann G÷ring
    3 Joachim von Ribbentrop
    4 Heinrich Himmler
    5 Joseph Goebbels
    6 Wilhelm Frick
    7 Hans Frank (Prague)
    8 Munich
    9 Berchtesgaden
    10 Artur Seyss-Inquart (Hague)
    11 Josef Terboven (Oslo)
    12 Karl D÷nitz
    13 Werner Best (Copenhagen)
    14 Ernst Kaltenbrunner

Hij heeft dat huis er speciaal voor laten bouwen (en tegelijkertijd het wachthuis bij de ingang en het verslepen (en van een zelfde rieten-dak voorzien) van 'het theehuisje' (dat stond eerst waar nu de speeltuin is).

Wat een prachtige afbeeldingen, keep them comming!
    Mooie info.Maar de man op de foto zat bij de polizei de grune polizei....zijn uniform is ook zeker niet er een van de s.d.Deze man zat eerst gelegerd in kamp waalsdorp toen dit moest worden afgebroken ivm de aanleg van de atlantikwall(o.a creeren vrij schootsveld) Is hij terecht gekomen..in het wachthuis clingendael.En in die periode herrees er natuurlijk ook een spiksplinter nieuwe polizei kazerne vlakbij seyss.
    Laatst gewijzigd door wolfzang; 06-03-17 om 05:55.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolfzang Bekijk Berichten
    Mooie info.Maar de man op de foto zat bij de polizei de grune polizei....zijn uniform is ook zeker niet er een van de s.d.Deze man zat eerst gelegerd in kamp waalsdorp toen dit moest worden afgebroken ivm de aanleg van de atlantikwall(o.a creeren vrij schootsveld) Is hij terecht gekomen..in het wachthuis clingendael.En in die periode herrees er natuurlijk ook een spiksplinter nieuwe polizei kazerne vlakbij seyss.
    De kazerne was toen al klaar (gereed in fase-I in 1941).

Wel apart dat hij dan bij dat huisje staat, dat is namelijk specifiek gebouwd voor de persoonlijke bewaking van Seyss.
    En dat was RSD (SD is iets anders dan de RSD), dat waren Hongaars-Oostenrijkse manschappen (30 stuks).

Dank voor de info!

Steekhoudend argument aangaande de kazerne.De sd en de rsd hadden totaal andere uniformen als de grune polizei/orpo.Ik denk dat we heel veel weten over de bezetting periode van Nederland.Maar eigenlijk heel weinig.....er is zoveel gebeurd en zo snel opvolgend...wat totaal nooit geregistreerd is mutaties van gemaakt zijn.En zeker later in de oorlog...was het een tijd van chaos..Komende en gaande troepen onderdelen.Ik denk bij Seyss zijn directe bewaking zeker niet.Maar Hitler en het OKW stonden aan het eind van de oorlog complete legers te verplaatsen die totaal niet meer bestonden.En natuurlijk was er ook veel onkunde van bijv het verzet over het in kaart brengen van gelegerde onderdelen wat nu als een kunde wordt verkondigd.Bovenste foto sd uniform en in die trant het r.s.d uniform.Onder het uniform van de grune polizei/orpo.
    Laatst gewijzigd door wolfzang; 06-03-17 om 15:40.

Absoluut nog veel te ontdekken!!

Druk bezig met drie publicaties m.b.t. vesting Clingendael.
    Daarom is voor mij elke foto van de vesting Clingendael, of haar directe omgeving, van enorm belang...
    Mocht je nog eens iets tegenkomen of beschikbaar hebben

Moet ook nog een keer met de koning afspreken mbt het album van net na de oorlog mbt mijn eigen bunker.

Publicaties aangaande de vesting Clingendael...zeer interessant.Wat mijn foto,s betreft uit mijn prive verzameling.Mijn bereidwilligheid ,de honorering van jouw verzoek...gaarne en met plezier.Respect alvast voor den noeste arbeid in deze...Uwerzijds.Maar dan wel met naamsvermelding....de naamsvermelding is dan als volgt Mitch Henriquez.Bvd .Appendix de foto,s zijn beschikbaar voor schriftelijke uitgaves (boekvorm)en niet voor verdere verspreiding op het www en zeker niet op het fortificatieforum.Want als ik dan al iets zou zijn....dan ben ik een HBPer. http://www.fortificatieforum.nl/view...p=55397#p55397
    Laatst gewijzigd door wolfzang; 13-03-17 om 16:28.

Publicaties aangaande de vesting Clingendael...zeer interessant.Wat mijn foto,s betreft uit mijn prive verzameling.Mijn bereidwilligheid ,de honorering van jouw verzoek...gaarne en met plezier.Respect alvast voor den noeste arbeid in deze...Uwerzijds.Maar dan wel met naamsvermelding....de naamsvermelding is dan als volgt Mitch Henriquez.Bvd
    Dat zal zeker uitvoerig vermeld worden!
    Mocht je zaken hebben dan kan dat evt ook via mail.

Steekhoudend argument aangaande de kazerne.De sd en de rsd hadden totaal andere uniformen als de grune polizei/orpo.Ik denk dat we heel veel weten over de bezetting periode van Nederland.Maar eigenlijk heel weinig.....er is zoveel gebeurd en zo snel opvolgend...wat totaal nooit geregistreerd is mutaties van gemaakt zijn.En zeker later in de oorlog...was het een tijd van chaos..Komende en gaande troepen onderdelen.Ik denk bij Seyss zijn directe bewaking zeker niet.Maar Hitler en het OKW stonden aan het eind van de oorlog complete legers te verplaatsen die totaal niet meer bestonden.En natuurlijk was er ook veel onkunde van bijv het verzet over het in kaart brengen van gelegerde onderdelen wat nu als een kunde wordt verkondigd.Bovenste foto sd uniform en in die trant het r.s.d uniform.Onder het uniform van de grune polizei/orpo.
    Zijn deze beide foto's ook uit Den haag?

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten