Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Batt. Zanddijk

Standaard Re: Batt. Zanddijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric Bekijk Berichten
    misschien een gekke vraag.maar als je met zoveel vragen komt waarom word je dan beheerder van iets waar over je wat wil vertellen?had je hiervoor geen interresse in bunkers en je wilde wat doen ofzo?iedereen zal je wel willen helpen hoor maar als je met dit soort vragen komt vraag ik me af of je wel iets met bunkers hebt.menig bunker fiel neemt de moeite om bij het na onderzoek te doen.je wilt een bunker gaan beheren en je neemt zelf die moeite niet.wil je die bunker gewoon gebruiken of er ook nog iets mee uitdragen?mvg. eric

Eric, Deze vragen vind je niet zomaar in een boekje. daar heb je inderdaad een forum voor nodig. met de leuke reacties en hulp van andere bunkerliefhebbers word je vanzelf ook kundig en bunkeroloog.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Bedankt jongens!

Eric tuurlijk heb je gelijk maar ik ben vanaf mijn 12 al in de duinen te vinden maar de interesse die ik had is op een heel laag pitje komen te staan en sinds 2010 weer meer mee bezig op heel wat vlakken.

Ik begin 2014 ben ik er achter dat er meer met de Atlantikwall in Den Helder werd gedaan en mijn passie was en is de M219.

Deze was niet gevechts gereed aan het einde van de oorlog en de Info over deze type is er bijna tot helemaal niet zeker op internet kom je weinig tegen vandaar deze vragen.

Over het onderdeel die hier moesten in trekken vindt je ook niets wel waar ze hebben gezeten (Callantsoog) maar ik kom nergens het embleem tegen!

wat vraag 3 over het schoonmaken betreft dat doe je niet met water en zeep dat begrijp ik wel maar wij willen het zo minmogelijk beschadigen zodat we het tentoon kunnen stellen en niet weg laten roesten.

Om mijn antwoorden te krijgen ben ik blij dat er zoon forum is want ja ik weet niet alles maar heb een mond en vingers om dat te doen.

maar bedankt voor je reactie

Gr. Dr

kom dan maar op met je vragen als ik een bijdrage kan leveren zal ik het ook niet laten alleen had ik het idee dat er iemand museumpje wilde gaan spelen wat dan later weer gesloten wordt wegens gebrek aan kennis en dat zou natuurlijk zonde zijn succes en mvg eric

overigens op je vraag om metalen voorwerpen te reinigen moet je iets duidelijker zijn wat voor metaal en hoe groot is het.voor stalen deuren kun je of zelf een straalsetje huren bij de div.huur bedrijven alleen zou ik het dan stralen met glasmeel of parels voor conservering hangt het af van het materiaalmvg.eric

als ik het goed heb en de harffjes ook vb den helder baupunkt 47 baunr 3748 0f 3751 op gezocht in rolff en sackers dus niet de harffjes sorry op blz70 van duitse bunkers in nederland hoop je geholpen te hebben eric

Ik heb ooit eens met een fanatieke relic hunter gesproken en die gebruikte om metaal schoon te maken een soort loog of cali houdende vloeistof...
    Al het roest ging weg en de originele resterende verf kwam weer boven....
    Misschien weet een van de detector mannen meer over dit spul hier....

Mvg,
    deMol

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Mol Bekijk Berichten
    Ik heb ooit eens met een fanatieke relic hunter gesproken en die gebruikte om metaal schoon te maken een soort loog of cali houdende vloeistof...
    Al het roest ging weg en de originele resterende verf kwam weer boven....
    Misschien weet een van de detector mannen meer over dit spul hier....

Mvg,
    deMol
    Natronloog .
    Als het bier uit de kraan kwam als water, hadden we elke dag een kater

Zou goed kunnen....die kerel deed bv helmen onder dompelen in een grote emmer en liet het een paar dagen zo en dan afspoelen met waten en voila als nieuw..nou ja bijna nieuw....;-)

Bedankt voor de reacties.

Waar kan je dat spul vandaan halen? Zou mooi zijn als het lukt en Eric het gaat om grote en kleine spullen van b.v. een spijker tot een rijplaat!
    Niet dat we alles gebruiken of behandelen maar we vinden in de M219 wel eens wat onder het zand en dat willen we gebruiken.
    Wat betreft een museum opdoeken na een poos dat zijn wij zeker niet van plan daar zijn we te druk voor bezig op het op te bouwen (leeg spitten en puin ruimen) en er zijn grootse ideen als we verder zijn!

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld ik heb er wel een paar nachtjes over geslapen om het te doen.

Ik zou zeggen als je in de buurt bent of op 4/5 Mei , 6 Juni of open monumentendag zijn wij ook open voor publiek ( dan is de M219 nog niet leeg ben ik bang) maar kom kijken iedereen is dan welkom.

Gr. Dr

Gewoon goedkoop azijn werkt ook perfect!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten