Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Aanschaf originele Enigma

Standaard Aanschaf originele Enigma

Beste leden,

Kan via een relatie een onlangs gevonden en volledig werkende Enigma kopen.
    Serienummers van machine en rotors komen overeen, het is een complete set (geschatte kostprijs nu: ca. 90.000 euro).

Ik heb eigenlijk twee vragen:

1. Waren er specifieke versies voor bunkers (in plaats van schepen/onderzeeërs) ?
    2. Zijn er lijsten bekend met de serienummers en de plek waar deze machines uiteindelijk zijn beland?

Ter lering en vermeack:
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen 1.jpg   2.jpg   4.jpg   6.jpg   8.jpg  

Standaard Re: Aanschaf originele Enigma

Ben niet thuis in de materie maar deze link bevat sertienummers en vooral dfe bouw van replica's!

http://www.enigma-replica.com/

Hans
    Kopen dat boek, de opbrengst is voor de HBP. De Houthalers moet je gelezen hebben. NU DERDE DRUK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berkhout Bekijk Berichten
    Ben niet thuis in de materie maar deze link bevat sertienummers en vooral dfe bouw van replica's!

http://www.enigma-replica.com/

Hans

Hoop nep-spul beschikbaar inderdaad.
    Dank voor de link, ga meteen eens neuzen.

Groet!

Heel globaal gezien had je Enigma's met 3 of met 4 rotors. De 4-rotor uitvoering werd meestal door de Kriegsmarine gebruikt.
    Veel Duitse niet-militaire instanties die berichten via de ether moesten versturen als bijvoorbeeld de spoorwegen hadden eigen versies van de Enigma. En ook de diverse krijgsmacht hadden eigen versies of eigen procedures om berichten te verzenden. De Enigma heeft een welhaast magische klank gekregen maar er waren meer versleutelmachines in de markt bij de oorlogsvoerende naties.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Heel globaal gezien had je Enigma's met 3 of met 4 rotors. De 4-rotor uitvoering werd meestal door de Kriegsmarine gebruikt.
    Veel Duitse niet-militaire instanties die berichten via de ether moesten versturen als bijvoorbeeld de spoorwegen hadden eigen versies van de Enigma. En ook de diverse krijgsmacht hadden eigen versies of eigen procedures om berichten te verzenden. De Enigma heeft een welhaast magische klank gekregen maar er waren meer versleutelmachines in de markt bij de oorlogsvoerende naties.
    Ah ok.

Ja ik weet het, heb nu enkel een hele berg (iets van 60-70 verschillende) cryptografische oplossingen uit de Koude-oorlog (uit Oost- en West).
    Vaak zie je dat 'Enigma-achtige' systemen een voorloper zijn op bep. systemen uit de Koude-Oorlog.
    Los daarvan zou het gewoon heel mooi zijn om een originele (werkende-) te bemachtigen.

Dank voor de info!

ik weet nog goed toen ik in 84 bij het KCT 104 parawrncie zat dat we de digitale berichten apperatuur hadden.kortom dba tegen woordig kan je met een sms bericht al veel meer berichten of karakters dan toen dertijd 900 verzenden uiterst geheim natuurlijk.Het leuke is in 84 waren er nog maar plm 50 voor speciale eenheden .later bij een stand van defensie kom ik een oetlul rang kapitein tegen.dit meneer is het modernste van het modernste hiermee kun je geheime berichten sturen.dat was even leuk tot dat ik de crypto sleutel had gewist(soort van pincode alleen langer).piet pet helemaal in paniek tot dat ik het hem even uitgelegd had nieuwe pincode erin en zijn toverdoos werkte weer.mvg eric

Dat is het mooie van het C2000-systeem dat door de hulpdiensten van de overheid wordt gebruikt. De versleuteling wisselt zo snel dat illegaal afluisteren niet mogelijk is.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten