Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Kruiwagen.

Standaard Kruiwagen.

FuMG 401C Freya
    April 1945
    Stützpunkt Eisbär
    Lemmer
    [Doede Deinum]

http://www.atlantikwall.info/radar/nieder/rnl_.htm

Standaard Re: Kruiwagen.

ha, ha.
    had ik graag gehad om mijn "carïere" een boost te geven.
    is niet gelukt!!!!

m.v.g. B.J.

p.s. radar site is wel mooi om te zien.

Hallo BJ,

Toen ik eind november 1955 hier in Nieuw Zeeland aankwam werkte ik voor ongeveer anderhalf jaar voor een aannemer in Invercargill. (zuidelijkse stadje op het Zuider-eiland). Ik heb in die tijd heel wat kruiwagens vol met beton gestort.
    Toen ik in 1957 naar Auckland was verhuisd heb ik zelf in 1974 achter in mijn tuin een ongeveer 20`x 20`(3`= ongeveer 90cm) schuur van gewapend beton en beton-blokken gebouwd. Ik heb zelf dus wel een beetje ervaring met zand, d en cement. Ik had intussen wel een betere baan gevonden als de manager van een Chemisch bedrijfje hier in Auckland en later een baan als Distributie Manager voor Philips NZ.Ltd.
    Ik vraag me wel eens af hoeveel HBP leden zelf ook enige ervaring hebben met het storten van beton?

Gr...Nicolaas (unedited)

Onderaan rechts zie ik ook een kruiwagen op die foto staan maar ik heb het verhaal erbij nog niet kunnen lezen.

Verbodsborden voor Duitse Wehrmacht tot het betreden van 'lichte ...

van de week nog lekker aan het ont kisten geweest op 15 meter hoog en gelijk maar het steigertje gesloopt bij het ziekenhuis in hoorn
    mvg eric ps dat is toch ervaring met beton storten genoeg Nicolaas?

hallo, Nicolas.

ervaring met beton, jazeker.
    in de 90er jaren was ik 1e upper-man bij de bouw van het huis van mijn dochter.
    dit betekende dat als 3 avonden en de hele zaterdag, de metselaars om 18.00 u. kwamen ik al 6 kuipen vol met specie
    moest hebben staan! daarna nog 2 uur doordraaien. enkele jaren later heb ik samen met mijn buurman een grote garage,
    mijn deel, 4 X 8 m. 4.80 m hoog, gebouwd. zelf beton gemaakt gestort gemetseld, etc. het jaar daarop ben ik mijn eigen
    huis gaan renoveren. de beneden verdieping alle vloeren eruit,
    zand erin en dan een dikke vloer met verwarming aangelegd. het stuukwerk was voor de stukadoors.
    al met al heb ik dan toch wel een klein bunkertje aan beton geproduceerd. alleen niet op één plaats!

m.v.g. B.J.

p.s. en dat voor een techneut!!!

M'n eerste baas was een baggerbedrijf, droog- en nat grondverzet. We waren onderaannemer bij de brug in de snelweg A1 van Antwerpen naar Mechelen. Ik moest het schema opstellen om de betonwagens op het zuidelijk landhoofd op de juiste tijd op de juiste plaats te hebben. Dat is met Belgen een hele klus.
    Verder heb ik alleen wat reparaties aan huis gedaan, scheuren vullen, borstwering in de tuin om de back porch droog te houden bij regen. Bij een vriendin de oprit wat autovriendelijker gemaakt. De gemeente had er een dammetje neergelegd om het regenwater niet de aflopende drive way in te laten lopen. Alleen de onderkant van de auto schuurde er tegen aan. Dus een vloeiend verlopend stukje aan beide zijden gemaakt. Slechts 10 zakken betonmix verwerkt dus dat stelde weinig voor.
    Misschien ooit nog eens een bunker in de achtertuin. Ik heb ruimte zat maar ik denk dat de gemeente er geen toestemming voor geeft.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Voordat ik naar het 'verre oosten' van ons land verhuisde, nu bijna een kwart eeuw terug, heb ik in het Amsterdamse Bijlmer Beton gewoond. Telt dat ook mee?

Hans
    Kopen dat boek, de opbrengst is voor de HBP. De Houthalers moet je gelezen hebben. NU DERDE DRUK

Ha, Ha.

wat een foto van een kruiwagen al niet teweeg brengt aan opmerkingen, geweldig!!!!

ik heb ook nog geprobeerd meer "te lezen" over de radar site.
    dat gaat jammer genoeg niet voldoende door het kleine formaat.

m.v.g. B.J.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B.J.Leusink Bekijk Berichten
    Ha, Ha.

wat een foto van een kruiwagen al niet teweeg brengt aan opmerkingen, geweldig!!!!

ik heb ook nog geprobeerd meer "te lezen" over de radar site.
    dat gaat jammer genoeg niet voldoende door het kleine formaat.

m.v.g. B.J.
    BJ, heb je al eens geprobeerd om het kleine formaat te vergroten door een paar keer tegelijk (met korte tussenpauses) op `CTRL en +` te drukken???
    Het werkt op mijn computer.

Gr...Nicolaas.

Ik heb ook al de nodige kruiwagens verwerkt in mijn modellen nr 122 zit nu in de mal.
    leonardus

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten