Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Den Helder omstreeks 1950

Standaard Den Helder omstreeks 1950

Den Helder omstreeks 1950.
    Deze foto laat heel veel zien van Den Helder omstreeks 1950.
    Op de achtergrond is het oude Den Helder zichtbaar, ook zijn de Oostenrijkse woningen in Huisduinen te zien.
    Iets dichterbij, de begraafplaatsen en meer naar links gekeken de camping en niet te vergeten de tankval.
    De nieuw gebouwde woningen op de voorgrond, waar ik geboren ben.
    De duinen er tussen waar veel bouwwerken stonden en waar wij als kind vaak speelden en iets dichterbij net voor het marine binnen zwembad, waar ik overigens leerde zwemmen, de zwarte barak welke de kleuterschool was waar ik 2 jaar lang naar toe ging.
    Let ook op de vele noodwoningen tussen de gebouwen.
    Foto via CdeV.

Edit, spelfout.

Met vriendelijke groet,
    Bertill.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Den Helder ca 1950.jpg
Bekeken:   76
Grootte:   247,9 KB
ID:        36486

anderejan
    Guest

Thumbs up Re: Den Helder omstreeks 1950

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertill Bekijk Berichten
    Den Helder omstreeks 1950.
    Deze foto laat heel veel zien van Den Helder omstreeks 1950.
    Op de achtergrond is het oude Den Helder zichtbaar, ook zijn de Oostenrijkse woningen in Huisduinen te zien.
    Iets dichterbij, de begraafplaatsen en meer naar links gekeken de camping en niet te vergeten de tankval.
    De nieuw gebouwde woningen op de voorgrond, waar ik geboren ben.
    De duinen er tussen waar veel bouwwerken stonden en waar wij als kind vaak speelden en iets dichterbij net voor het marine binnen zwembad, waar ik overigens leerde zwemmen, de zwarte barak welke de kleuterschool was waar ik 2 jaar lang naar toe ging.
    Let ook op de vele noodwoningen tussen de gebouwen.
    Foto via CdeV.

Edit, spelfout.

Met vriendelijke groet,
    Bertill.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Den Helder ca 1950.jpg
Bekeken:   76
Grootte:   247,9 KB
ID:        36486
    Deze foto is in 1957 gemaakt, in 1950 moesten de scholen en de witte huizen(Jerusalem) nog gebouwd worden, maar een schitterende foto!

anderejan
    Guest

Standaard Re: Den Helder omstreeks 1950

Bertil, de foto is prachtig, ik denk dat de foto in 1957 gemaakt is, want dit gedeelte van Nieuw Den Helder is vanaf 1950 gebouwd en de school tegen de eerste duinen aan is in 1956 neergezet, De Kohnstamschool.
    andere jan.

mooie foto typisch die bouwstijl van die tijd alles moest snel den helder moest uitbreiden van wege de toe name van marine personeel tbv de koude oorlog en ja dan werden dit soort wijken uit de grond gestampt.mvg eric

Excuses voor de late reactie, door een ongeval ben ik er even uit geweest.
    De een na laatste barak, linksboven op de foto donker gekleurd, was mijn kleuterschool.
    Meer naar onder, niet op de foto, is de Duinroosstraat, mijn vader en moeder betrokken daar in 1952 een woning op nr 52 en hebben daar tot 1957 gewoond.

Met vriendelijke groet,
    Bertill.

Hoi Bertill, we hebben je zeker gemist. Heel fijn dat je er weer bent. gaat het weer met je?
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Bertill Ook namens mij welkom terug ik had jou al via de mail gesproken. Beterschap en doe rustig aan.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten