Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Stp. Fichte

Standaard Stp. Fichte

Als ik op de site van Bunkerbehoud kijk spreken ze hier over een manschappenverblijf.
    Naar mijn mening is dit geen manschappenverblijf maar meer een aggregaatbunker (of iets in die trant)

1. veel te smal voor een onderkomen
    2. onlogische ligging voor een onderkomen
    3. Het lijkt er totaal niet op

Helaas is het bunkertje in een zeer slechte staat, dus ook daar valt geen aanwijzing te vinden.

Iemand enig idee?

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSCF3377 (Small).JPG
Bekeken:   35
Grootte:   190,9 KB
ID:        36144 Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSCF3367 (Small).JPG
Grootte:   119,7 KB
ID:        36145

Standaard Re: Stp. Fichte

Zover mij bekend zijn het wel manschappen onderkomens.
    Dit type is veel rondom Schiphol gebouwd bij Luftwaffe Flak Batterijen.
    Jarenlang stond er nog één aan de Nieuwemeerdijk in Nieuwemeer maar die is in de jaren negentig gesloopt.
    Het is zeker geen aggregaat of machinebunker omdat er geen schoortsteen op staat om rookgassen af te voeren en ook geen grote toegang om de aggregaat binnen te krijgen .
    Je moet het ook niet zien als woonbunker maar meer een afwachtingsruimte voor bij de Batterij.
    Als het bier uit de kraan kwam als water, hadden we elke dag een kater

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Octa Bekijk Berichten
    Als ik op de site van Bunkerbehoud kijk spreken ze hier over een manschappenverblijf.
    Naar mijn mening is dit geen manschappenverblijf maar meer een aggregaatbunker (of iets in die trant)

1. veel te smal voor een onderkomen
    2. onlogische ligging voor een onderkomen
    3. Het lijkt er totaal niet op

Helaas is het bunkertje in een zeer slechte staat, dus ook daar valt geen aanwijzing te vinden.

Iemand enig idee?

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSCF3377 (Small).JPG
Grootte:   190,9 KB
ID:        36144 Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSCF3367 (Small).JPG
Grootte:   119,7 KB
ID:        36145
    hoe kregen ze daar dan een aggregaat in en ben je ooit weleens in een nederlandse bunker geweest?
    misschien schrik je dan hoe groot de aggregaten waren en hoe klein de slaapplekken waren in de bunkers.
    ps bij bunkerbehoud zitten ook een hoop mensen die verstand hebben van bunkers.misschien iets om over na te denken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fort spijkerboor Bekijk Berichten
    Zover mij bekend zijn het wel manschappen onderkomens.
    Dit type is veel rondom Schiphol gebouwd bij Luftwaffe Flak Batterijen.
    Jarenlang stond er nog één aan de Nieuwemeerdijk in Nieuwemeer maar die is in de jaren negentig gesloopt.
    Het is zeker geen aggregaat of machinebunker omdat er geen schoortsteen op staat om rookgassen af te voeren en ook geen grote toegang om de aggregaat binnen te krijgen .
    Je moet het ook niet zien als woonbunker maar meer een afwachtingsruimte voor bij de Batterij.
    A Oké dat dit type vaker is gebouwd was mij niet bekend. Volgens mij zijn er wel enkele rookkanalen aanwezig.
    Ook word er gesproken dat de Nord-Batterie over meerdere onderkomens beschikte die vandaag de dag al lang zijn gesloopt.
    Deze moeten haast wel aan de rand van de batterij hebben gestaan aangezien er tussen de beddingen haast geen ruimte is.
    Bovenstaande bunker staat al enige bunker wel tussen de beddingen.

Bedankt voor je antwoord

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric Bekijk Berichten
    hoe kregen ze daar dan een aggregaat in en ben je ooit weleens in een nederlandse bunker geweest?
    misschien schrik je dan hoe groot de aggregaten waren en hoe klein de slaapplekken waren in de bunkers.
    ps bij bunkerbehoud zitten ook een hoop mensen die verstand hebben van bunkers.misschien iets om over na te denken

Nederlandse bunkers genoeg gezien maar wat heeft dat met dit te maken?
    De bunker is gebouwd van formstein dus kunnen ze nadat het aggregaat was geplaatst de sparring makkelijk hebben aangepast.

Zo groot waren die aggregaten nou ook weer niet hoor, in een gemiddeld slaapvertrek past makkelijk een aggregaat.
    Ik denk ook niet dat er in de bunker een aggregaat heeft gestaan, ik opperde slechts een mogelijkheid.

Ik heb van de site bunkerbehoud al een hoop geleerd. Maar heb tevens geleerd altijd zelf dingen te onderzoeken en
    niet zo maar over te menen en voor waar aan te zien.

Bedankt voor de genomen moeite!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Octa Bekijk Berichten
    A Oké dat dit type vaker is gebouwd was mij niet bekend. Volgens mij zijn er wel enkele rookkanalen aanwezig.
    Ook word er gesproken dat de Nord-Batterie over meerdere onderkomens beschikte die vandaag de dag al lang zijn gesloopt.
    Deze moeten haast wel aan de rand van de batterij hebben gestaan aangezien er tussen de beddingen haast geen ruimte is.
    Bovenstaande bunker staat al enige bunker wel tussen de beddingen.

Bedankt voor je antwoord
    Naar aanleiding van wat Spijkerboor zegt, ik ben bekend met de locatie en de 'bekendste' bunker in het bos is toch wel de Duitse Luftwaffe FLAK bunker. Heb al menig verhaal gehoord over wat zich daar allemaal heeft afgespeeld.
    Mooiste gevonden WO2 spullen: Duitse Stahlhelm, Hitlerjugend Dolk en 75mm huls

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBNK Bekijk Berichten
    Naar aanleiding van wat Spijkerboor zegt, ik ben bekend met de locatie en de 'bekendste' bunker in het bos is toch wel de Duitse Luftwaffe FLAK bunker. Heb al menig verhaal gehoord over wat zich daar allemaal heeft afgespeeld.
    Ben benieuwd, zou je het met mij willen delen?

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten