Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Der Westwall

Standaard Der Westwall

Hallo,

Ik overweeg het boek Der Westwall van DIeter Bettinger aan te schaffen. Gezien de hoge kostprijs en het feit dat ik het ongezien moet aanschaffen wil ik via dit forum vragen of iemand dit boek gelezen heeft en wat je mening over dit boek is. Ik heb gedetailleerde informatie nodig over afmetingen, ventilatiesystemen, gebruikte pantserplaten, deuren etc. Wil deze informatie gebruiken om modellen te bouwen van bunkers.

Met vriendelijke groet,

De Bunkeraar

Standaard

Hoi Bunkeraar, heb wel van het boek gehoord. Maar maak je dus modellen van de westwalltypes? Je weet dat deze totaal anders zijn dan de Atlantikwall.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door von putte Bekijk Berichten
    Hoi Bunkeraar, heb wel van het boek gehoord. Maar maak je dus modellen van de westwalltypes? Je weet dat deze totaal anders zijn dan de Atlantikwall.
    Ja daar ben ik mij van bewust. Maar ze hebben wel aan de basis gestaan van de typen die later voor de Atlantikwall zijn ontworpen. Natuurlijk ben ik daar ook in geïnteresseerd maar wil aan de basis beginnen, en dat zijn de typen van de Westwall. (daarvoor natuurlijk de Oder Warthe Bogen) De bedoeling is te starten met het bouwen van de simpele uitvoeringen en langzaam aan op de schalen naar de meer ingewikkelde constructies. Uiteindelijk kom ik vanzelf terecht bij de bunkers van de Atlantikwall. Bij het bouwen gaat het er bij mij niet om een natuurgetrouw model met verwering etc te bouwen. Ik wil mij beperken tot het maken van maquettes waarbij ik de vorm en inrichting van de bunkers zichtbaar wil maken.

Groet van de Bunkeraar

bunkervos
    Guest

Standaard Re: Der Westwall

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bunkeraar Bekijk Berichten
    Ja daar ben ik mij van bewust. Maar ze hebben wel aan de basis gestaan van de typen die later voor de Atlantikwall zijn ontworpen. Natuurlijk ben ik daar ook in geïnteresseerd maar wil aan de basis beginnen, en dat zijn de typen van de Westwall. (daarvoor natuurlijk de Oder Warthe Bogen) De bedoeling is te starten met het bouwen van de simpele uitvoeringen en langzaam aan op de schalen naar de meer ingewikkelde constructies. Uiteindelijk kom ik vanzelf terecht bij de bunkers van de Atlantikwall. Bij het bouwen gaat het er bij mij niet om een natuurgetrouw model met verwering etc te bouwen. Ik wil mij beperken tot het maken van maquettes waarbij ik de vorm en inrichting van de bunkers zichtbaar wil maken.

Groet van de Bunkeraar
    Hallo Bunkelaar

Kijk eens op mijn website daar vindt je al gauw een 70 tal verschillende type westwallbunkers
    Zie volgende links :

http://www.bunkervos.nl/nieuwe%20sit...pes/index.html

http://www.bunkervos.nl/nieuwe%20sit...s-2/index.html

Groeten
    Bunkervos

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten