Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Egon - Egmond aan Zee

Standaard Egon - Egmond aan Zee

Ook aan kustbatterijen van de kriegsmarine werden radarapparaten toegevoegd om het zicht te verruimen .
    Aan de marinekustbatterij "Egmond am See " werd ongeveer 230 meter ten noorden van batterij een Würzburg Riese Fumo 214 toegevoegd .
    De radar werd bedient door eigen personeel van de 11./MarineArtillerieAbteilung 607.
    Waneer het apparaat is geplaatst is niet geheel duidelijk.

1.) Egmond aan Zee 1946 , met op de achtergrond de Würzburg Riese.

2.) PWN kaart met de batterij en het radar toestel .

3.) Duitse kaart van de Batterij ( 22-2-1945 )

4.) BRV tekening van een Würzburg Riese sokkel

5.) Egon in 1947 met in de achtergrond de leitstand.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen img063.jpg   img064.jpg   img065.jpg   img066.jpg   img085.jpg  

Laatst gewijzigd door fort spijkerboor; 18-10-12 om 16:42.

Standaard Würzburg Riese

Jan mooie info bedankt voor het delen
    wij zijn vaak in marinekustbatterij "Egmond am See " geweest veel is er niet meer over.
    Weet jij of de Würzburg Riese sokkel nog aanwezig is.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard Würzburg Riese sokkel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerkoning Bekijk Berichten
    wij zijn vaak in marinekustbatterij "Egmond am See " geweest veel is er niet meer over.
    Ik denk dat de grootste deel van deze batterij vanwege de deltawet is gesloopt , de sokkel zal hierbij ook wel gesloopt zijn .

Standaard Egon - Egmond aan Zee

Hierbij een luchtfoto overlay in google earth met het batterijkaartje eronder. Bij onderstaande link kun je dit downloaden omdat te groot is om hier te plaatsen. http://www.sendspace.com/file/ik2r5m

Standaard Mooi gedaan

freggel112
    Mooi gedaan volgens mij zie ik op die foto bunkers liggen van wanneer is deze foto.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard datum luchtfoto

De datum van de luchtfoto is 13 december 1943. Inderdaad als je goed kijk kun je er een aantal ontdekken. Maar het gros is wel erg goed gecamoufleerd. Volgens mij moeten er ook meer bunkers liggen dan op het kaartje staan van de kust batterij.

Renev
    Guest

Standaard Re: Egon - Egmond aan Zee

Mooie plaatjes !.
    Enig idee waar deze vandaan komen. Ben zeker geinteresseerd in de Wuzburg Riese daar je deze foto nooit tegenkomt. Enig idee van een datum of er copywright ?

Rene

martijnegmond
    Guest

Standaard Re: Würzburg Riese

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunkerkoning Bekijk Berichten
    De sokkel is zo'n 8 jaar geleden gesloopt, hij bevond zich op een grasveld achter de voormalige bowling.

Van de zoeklicht opstelling in het noorden zijn wat restanten omhoog gekomen tijdens de bouw van het KNRM boothuis in 1986, en vervolgens weer ondergewerkt?

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten