Pagina 239 van de 240 EersteEerste ... 139189229237238239240 LaatsteLaatste
Resultaten 2.381 tot 2.390 van de 2395

Onderwerp: Boulevard Scheveningen.

Standaard Re: Boulevard Scheveningen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berkhout Bekijk Berichten
    Zet de plaatjes op het forum. Ik ben de laatste keer dat ik in Scheveningen was me rot geschrokken van wat ze daar hebben neergezet. Een mooie kustplaats domweg naar de bliksem geholpen. Wat de weg betreft: voor de oorlog en ik denk ook nog in het eerste oorlogsjaar zaten daar veel aan de visserij verbonden bedrijfjes. Het rook daar als alleen een straat in een vissershaven van toen kon ruiken, touw, teer, pek, vis, houtvuur enz. in een niet te omschrijven aroma.

Zie uit naar de plaatjes.

Hans

Hans, intussen zit hier mischien nog wat bij dat je van vroeger herkent ?

Gr...Nicolaas.

Images for foto`s scheveningen in de jaren vijftig
    More images for foto`s scheveningen in de jaren vijftig

Nicolaas Kamstra. - Pagina 22
    hbpbunkerforum.nl570 280Search by image
    april1946.jpg (37.95 KB, 570x320 - bekeken 417 keer.)

Related images:
    View more
    View more

Wat een graaf gat!
    Lijkt wel een bom krater
    Wel jammer dat de S.t gesloopt is.
    http://www.longaviaest.nl
    We only take pictures And leave only footprints.

Hoi Nicolaas,

Ja, misschien niet precies deze plaatsen, maar het algemene, troosteloze verval van eigenlijk de hele stad staat me nog helder voor de geest. In 1946, meen ik me te herinneren, mocht je op eigen risico het strand weer op. Bunkers zeiden ons niet zoveel, toen. Er stonden of hingen schuin in de duinen er nog zoveel dat je er niet naar omkeek. Ik ben nog eenmaal (zal ook 1946 geweest zijn) terug geweest naar ons sloopgebied in het sper. Zestien was ik toen, maar voelde me een beetje een ouwe zak. Teveel rottigheid gezien en meegemaakt. Wie het echte oude Den Haag niet heeft meegemaakt zal nooit weten wat een prachtstad het was (sorry jongelui), het oude is nooit meer teruggekomen. Niets voor niets sprak onze generatie in twee tijdvakken: je had voor de oorlog en na de oorlog. Dat eerste is gevoelsmatig gebleven.

Hans
    Kopen dat boek, de opbrengst is voor de HBP. De Houthalers moet je gelezen hebben. NU DERDE DRUK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berkhout Bekijk Berichten
    Hoi Nicolaas,

Ja, misschien niet precies deze plaatsen, maar het algemene, troosteloze verval van eigenlijk de hele stad staat me nog helder voor de geest. In 1946, meen ik me te herinneren, mocht je op eigen risico het strand weer op. Bunkers zeiden ons niet zoveel, toen. Er stonden of hingen schuin in de duinen er nog zoveel dat je er niet naar omkeek. Ik ben nog eenmaal (zal ook 1946 geweest zijn) terug geweest naar ons sloopgebied in het sper. Zestien was ik toen, maar voelde me een beetje een ouwe zak. Teveel rottigheid gezien en meegemaakt. Wie het echte oude Den Haag niet heeft meegemaakt zal nooit weten wat een prachtstad het was (sorry jongelui), het oude is nooit meer teruggekomen. Niets voor niets sprak onze generatie in twee tijdvakken: je had voor de oorlog en na de oorlog. Dat eerste is gevoelsmatig gebleven.

Hans
    Hans met alle respect en vooral ook voor jou belangrijk de generatie van tijdens de oorlog niet alleen voor of na jij en ook mijn vader zijn in die tijd 5 jaar ouder geworden op de tijdlijn misschien in levenswijsheid waarschijnlijk 10 jaar met heel veel respectvolle groeten eric

Zo ik ben er weer na een poosje afwezig te zijn.
    Ik las dat de bunker niet verplaatst word, maar er n andere locatie komt.
    Is hier al meer over bekend?

Koop een lot en steun het Bunkermuseum Den Haag. Win mooie prijzen... 100.000 euro of een auto... etc. daarmee steunt U het museum...

https://clubactie.nl/actie/stichtingbunkermuseumdenhaag
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Bijna is ie zover. De hele hoge toren van houte pallets. het vreugdevuur van Scheveningen.
    Het is een enorme klus om dit zo voor elkaar te krijgen. Er wordt continue vrachtwagens vol pallets gebracht en gestapelt.
    De hoogte is extreem. !!!!!!!!!

Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen IMG_4780.jpg   IMG_4776.jpg   IMG_4768.jpg   IMG_4778.jpg   IMG_4769.jpg  

IMG_4770.jpg  
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Dat wordt een aardig fikkie..........

Prettige jaarwisseling

Stijfmans

Niet normaal meer..... Wat 'n hoogte...... Ik zal maar niet over een bouwvergunning beginnen, LOL.....
    gr.Boorman\
    ps. "Vuurtje" ?
    Die Zeitmaschine läuft....

Het zal ook wel een heel hoog vuurtje worden

Pagina 239 van de 240 EersteEerste ... 139189229237238239240 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten