Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48

Onderwerp: de bouw van een 625B schaal 1:35

Standaard 625b

bedankt voor de snelle reactie. ik ben heel de buitenbekisting aan het beplakken met latjes afmeting 3 x 3 en 3 x 6 mm voor de bekisting look. ik heb ook nog een proefkistje gemaakt waarvan ik de plaatjes ingekrast had om dit zelfde efect te bereiken maar na dit gestort te hebben was dit het toch niet. weet jij toevallig welke kleur de vierkante vlakken hebben waar in scheveningen de buitenzijde mee was gekamoufleerd liefst een ral nummer of iets waar ik het mee kan vergelijken groeten leo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonardus Bekijk Berichten
    bedankt voor de snelle reactie. ik ben heel de buitenbekisting aan het beplakken met latjes afmeting 3 x 3 en 3 x 6 mm voor de bekisting look. ik heb ook nog een proefkistje gemaakt waarvan ik de plaatjes ingekrast had om dit zelfde efect te bereiken maar na dit gestort te hebben was dit het toch niet. weet jij toevallig welke kleur de vierkante vlakken hebben waar in scheveningen de buitenzijde mee was gekamoufleerd liefst een ral nummer of iets waar ik het mee kan vergelijken groeten leo
    Tja Leo, de kleur... daat vraag je me wat. Ik denk dat het de grijze kleur is van de gewone keien, maar ik zal morgen een belletje plegen aan iemand die deze bunkers nog in levende lijven heeft gezien. Dan geef ik je zo spoedig mogelijk antwoord.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard

Hoi Leo,

Vandaag heb ik de vraag neergelegd bij een mijnheer die de bunkers nog in volle glorie heeft gezien. Volgens hem had de bunker een grijze tint en de vierkante vlekken een iets donkere grijze kleur. Dus eigenlijk een zwart wit foto, heeft dezelfde kleur. Na de oorlog hadden de bunkers een licht klein groenachtig tintje tussendoor maar dat was mogelijk door de algen.

Ook had ik nog een bevestiging gevraag voor de afsluiting van de kanoningang. Dat waren houten deuren en platen die heel snel verwijderd konden worden. Het was dus niet van metaal onder andere omdat het heel snel kon roesten als die gelijk op de zeekant stonden.

Standaard 625B bekisting gereed

hartelijk bedankt ruud super hierbij nog een paar foto,s van de bekisting als ik er nog iets aan moet veranderen laat het dan even weten [als je de indeling begrijpt ik had er zelf ook wel eens moeite mee, ] groeten leo
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSC00398.jpg
Bekeken:   28
Grootte:   191,9 KB
ID:        26132
    vooraan en achteraan stukjes tankmuur, de opbouw links is de hulzenput, het rechthoekje rechtachter is de scharte van de mg ruimte, links achter is het aangestorte plateau van de ingang naar de mg. ruimte.

Naam:      DSC00400.jpg
Bekeken:   25
Grootte:   186,4 KB
ID:        26133
    overzicht

Naam:      DSC00403.jpg
Bekeken:   26
Grootte:   190,5 KB
ID:        26134
    links de tankmuur, midden de tobroek, rechts het rechthoekje van de opening van de ingangverdediging.

Naam:      DSC00406.jpg
Bekeken:   26
Grootte:   192,1 KB
ID:        26135
    achteraan de tankmuur, midden trap en mg ruimte, het ronde schotelje links is de opening voor de periscoop in het manschappenverblijf

Naam:      DSC00413.jpg
Bekeken:   28
Grootte:   192,5 KB
ID:        26136
    bijna alle ruimtes geplaatst

Naam:      DSC00424.jpg
Bekeken:   35
Grootte:   193,1 KB
ID:        26137
    aan het einde van de tankmuren ruw gemaakt schuim geplaatst zodat het idee ontstaat dat deze afgebroken zijn [ik moet ergens stoppen natuurlijk anders moet ik heel het kernwerk van ijmuiden nog namaken] groet leo.

Standaard

Het ziet er indrukwekkend uit. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Standaard

Bunkermodelbouwgod Leonardus. Ongelovelijk, wat een presiessiewerk. Ik heb niks kunnen vinden wat niet klopt. Wat een werk. Ben zo benieuwd (lichtelijk uitgedrukt) hoe ie is als hij klaar is. Onze 622 in de bunker wordt echt door iedereen bekeken met volle aandacht, Deze is niet meer wegtedenken. Hij staat veilig op een mooie tafel met de overkoepeling van een plexiglas bak. Had jij daar al foto,s van gezien? Anders zal ik ze plaatsen.

Standaard 625b

Nee die heb ik nog nergens gezien ben benieuwt ? De 625 wordt pas over twee weken gestort dus nog even wachten gr. leo.

Standaard 625b

leonardus
    Heb je hier wat aan

Naam:      Strandweg (37).jpg
Bekeken:   85
Grootte:   187,1 KB
ID:        26144
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard

Leo hier de beloofde foto va de bunker op de beveiligde tafel. Zolas je ziet is er nog plek voor een 625b.

Naam:      PA080480.jpg
Bekeken:   82
Grootte:   194,7 KB
ID:        26150

Naam:      PA080481.jpg
Grootte:   192,5 KB
ID:        26151

Naam:      PA080485.jpg
Grootte:   190,2 KB
ID:        26152

Standaard 625b

Dat ziet er super uit ruud bedankt, ook die foto van die scharte die lijkt wel gisteren gemaakt . Ik overweeg hierna een 112 neu te maken maar ik heb een hele tijd terug op internet een koepel gezien, zes schartenturm kompleet ingericht met ladder en plateau in een halve uitvoering schaal 1:35 en dan dacht ik een helft in het dakdeksel te maken en de andere helft in de bunker zodat als het dak dicht is een gehele turm ontstaat, maar nu kan ik die site niet meer terug vinden als iemand deze eens tegen mocht komen laat het dan aub even weten type turm is 20P7 groet leo

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten