Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Onderwerp: modelbouw van de m170

Standaard

Wat een giller. Hij is goed Ruud

Petroman
    Guest

Standaard 3D model M170

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar wel al een tijdje bezig met 3D modellen van bunkers te tekenen.
    Met name die van Hanstholm en Kernwerk De Beer .

Op dit moment werk ik aan de M170 van De Beer. maar ik heb wat problemen met de ventilatie(kanalen) en het transport van de munitie door de muur openingen. Nu zie ik in het mooie model van leo dat er een soort transportsysteem bestond. Heeft iemand hier fotos of beter tekeningen van beschibaar ?
    Zelfde soort vraag voor de ventilatie waar stond de ventilator en hoe was die aangesloten op de drie nissen in de achtermuur van de geschutsruimte en waarom vier openingen in de voorzijde van de bunker ?

Waren de achterruimten gas dicht ? En zo ja wat voor type gasdeuren zaten er dan op de munitie doorgeef gaten ?

Zo veel vragen om jezelf mee te introduceren
    Ene vast bedankt voor alle input !

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DeBeer_A13_018.jpg
Bekeken:   15
Grootte:   157,8 KB
ID:        31610

Naam:      DeBeer_A13_012-3.jpg
Bekeken:   14
Grootte:   446,8 KB
ID:        31611

Standaard Welkom

Petroman
    Welkom op het forum.
    Wat jou vragen betreft wij gaan even zoeken of wij daar foto's of antwoorden op hebben.
    Mijn complimenten voor de tekeningen ziet er goed uit moet je veel geduld voor hebben.
    Heb jij ook wel eens kuver bunkers getekend.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard

Welkom Petroman,

Het zijn wel vragen om even over na te denken. Ik heb de 4 M170 van Hanstholm ook gezien en kan geen enkel spoor zien van een gaszuivering.
    Nu is het wel zo dat het een geschutsbunker is zonder woonruimte. Zou het mogelijk zijn dat er geen gaszuivering aanwezig was. "kampfen bis der letzte mann". De achterste 2 ruimtes waren bedoelt voor muni. 1 voor de granaten en de ander voor de kardoezen. Wat ik vernomen had is dat de gevulde granaten door de gaten werden geschoven op een houten krat en dan op een karretje naar het kanon werd vervoerd.
    De 4 ronde gaten kunnen mogelijk voor overdruk zijn. Er was ook geen gassluis dus lijkt me dat het niet echt gasdicht was.

Wat ik wel weet is dat de M170 SK van het forteiland ijmuiden een flinke rookafvoer in de hulzeput heeft. Die heeft ook een aangebouwde 656 voor de manschappen aangebouwd.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard modelbouw van de m170

Hallo petroman
    Ik heb op het net, toen ik dit model gemaakt heb ,een foto of tekening gezien waar een stuk transport systeem op stond welk opgehangen was aan het plafond omdat er bij mij geen plafond inzit heb ik de vrijheid genomen om ze op de vloer te laten rusten
    ik zal eens op zoek gaan naar die foto ik dacht dat hij uit een m170 kwam in noorwegen.
    Die twee openingen in de vloer van mijn model zijn enkel om de kelders zichtbaar te maken in het echt zaten er openingen in de hoeken van de geschutsruimte
    ik zal eens zoeken naar het email adres waar de tekening op staat waar ik hem van nagemaakt heb
    groeten leonardus

Petroman
    Guest

Standaard M 170 ventilatie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonardus Bekijk Berichten
    Hallo petroman
    Ik heb op het net, toen ik dit model gemaakt heb ,een foto of tekening gezien waar een stuk transport systeem op stond welk opgehangen was aan het plafond omdat er bij mij geen plafond inzit heb ik de vrijheid genomen om ze op de vloer te laten rusten
    ik zal eens op zoek gaan naar die foto ik dacht dat hij uit een m170 kwam in noorwegen.
    Die twee openingen in de vloer van mijn model zijn enkel om de kelders zichtbaar te maken in het echt zaten er openingen in de hoeken van de geschutsruimte
    ik zal eens zoeken naar het email adres waar de tekening op staat waar ik hem van nagemaakt heb
    groeten leonardus
    Allen,

Als ik de buizen aan de nissen en recht naar voren trek dan komen de buitenste twee goed uit. De binnenste twee niet.
    Voor is dat het aardig uitkomt.Eén van die twee kan natuurlijk naar de hulzenput gaan en dan klopt het aantal.
    Tegen spreekt dat je nog steeds geen (mechanise) ventilatie hebt.
    Als je ergens een ventilator plaatst dan zal je een aanvoer en afvoer hebben. Geen vier.

Naam:      DeBeer_A13_020.jpg
Bekeken:   11
Grootte:   132,9 KB
ID:        31628

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten