Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: modelbouw van de m170

Standaard

Schitterend Leonardus. Wat een mooi exemplaar. Wat zal en kan jij trots zijn op jezelf.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard

Leonardus, dat ziet er goed en behoorlijk levensecht uit.
    Welk materiaal gebruik je voor het beton. Ik speel zelf ook met de gedachte om iets soortgelijks te doen (zodra een heleboel andere klussen afgerond zijn). Heeft het gebruikte materiaal last van krimp of flinke warmteontwikkeling?
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Standaard beton

hallo wr1944 na verschillende proefstortjes gebruik ik nu lichtgewichtbeton dit heeft een ander vulmiddel dan d in de beton dit scheelt 30 procent in gewicht maar heeft als nadeel dat die korrel tijdens het trillen van de beton naar boven komt zodat del lelijke kant boven komt van daar om alles ondersteboven te bouwen rond de fijne details zoals trapjes en deuren gebruik ik gietmortel maar dit gaat maar tot een maximale dikte omdat het anders krimpscheuren opleverd dus tijdens het storten deze details verpakken in kleine kistjes en deze tidens het storten gelijdelijk mee omhoog halen het storten is het moeilijkst vandaar dat wij het met twee man doen wat ook meetelt is :25 kilo kost 41 euro en 18 kilo beton maar 9 euro. veel plezier hiermee en je moet er veel tijd voor vrijmaken groeten leo

Thumbs up

Echte betonnen bunkers op schaal ... lijkt me leuker in de tuin dan een maffe kabouter ...
    @leonardus, wat je zo maakt is toppie!
    Sjaak

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leonardus Bekijk Berichten
    hallo wr1944 na verschillende proefstortjes gebruik ik nu lichtgewichtbeton dit heeft een ander vulmiddel dan d in de beton dit scheelt 30 procent in gewicht maar heeft als nadeel dat die korrel tijdens het trillen van de beton naar boven komt zodat del lelijke kant boven komt van daar om alles ondersteboven te bouwen rond de fijne details zoals trapjes en deuren gebruik ik gietmortel maar dit gaat maar tot een maximale dikte omdat het anders krimpscheuren opleverd dus tijdens het storten deze details verpakken in kleine kistjes en deze tidens het storten gelijdelijk mee omhoog halen het storten is het moeilijkst vandaar dat wij het met twee man doen wat ook meetelt is :25 kilo kost 41 euro en 18 kilo beton maar 9 euro. veel plezier hiermee en je moet er veel tijd voor vrijmaken groeten leo
    Bedankt Leo, ik denk dat ik klein ga beginnen, drakentanden e.d. Kijken wat ik hier aan materiaal kan vinden. Er is hier reparatiemortel, kijken wat dat doet. Als de nachtvorst verdwenen is ga ik wat gescheurde lage muurtjes waterdicht maken, dan kan ik gelijk een proefje doen.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Standaard

Ik loop eigenlijk ook al jaren met dit idee in m'n hoofd te spoken.Van een architekten buro gehoord dat het het makkelijkst werkt als je de bunker eerst van blauwschuim maakt.Vervolgens met een scherp mes in stortbare stukken snijdt,en die met latex/rubber insmeren zodat je een mal krijgt.Ik wil ze van gips maken. Wat ik gezienheb kan je zo ook betere details als het profiel van de bekisting beter laten uitkomen.Uiteraard snap ik dat je je latex mal wel in een houten contra mal legt om hem in vorm te houden.Ik weet van mezelf gelukkig dat ik niet te hard van stapel moet lopen,want als ik eenmaal enthousiast ben heb ik voor ik het weet een bunkerfabriek aan huis.Maar misschien dat ik met een paar eenvoudige stukken tankmuur begin die je aan elkaar kan koppelen.

Standaard bunkers bouwen

hoi rob de laaste bunker van mij de 622 die nu net gestort is heb ik de ingangszijde van de bekisting beplakt met ruwe latjes van 3 bij 3 mm en de ronde hoeken met luciferhoutjes dan voldoet dit ongeveer aan de schaal 1:35 ik probeer ook iedere keer iets anders uit heb ook een proefstukje met rubber geprobeerd maar dan smeer je de bekistingsafdruk helemaal weg dus nu maar afwachten naar her resultaat en het werkt inderdaad verslavend vooral als je weet dat er wel 700 verschillende modelen zijn groetjes leo

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten