Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: weekendje zeeland

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bunkersiertje Bekijk Berichten
    hoi murdock
    ja die zaklamp heb ik nu standaard bij me.je weet nooit wat je onderweg tegenkomt.
    je bent niet gek hoor,ik had eigenlijk moeten schrijven:flak batterie nord vlissingen.
    stutzpunkt fichte.
    snap het ook niet helemaal,er stond op het bordje daar dat het vrijburg heet.
    mss iemand hier die dat weet?
    Ik help je wel even uit de brand met de vraag waarom het Vrijburg heet. Ik kom hier ook geregeld, woon er 20 minuten vandaan. Vrijburg is het industrie terrein + zwembad dat aan deze batterie gelegen ligt. Aan de rechterkant van de weg naar dit terrein liggen nog twee bunkers en staan nog drakentanden naast een boerderij
    Mooiste gevonden WO2 spullen: Duitse Stahlhelm, Hitlerjugend Dolk en 75mm huls

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBNK Bekijk Berichten
    Ik help je wel even uit de brand met de vraag waarom het Vrijburg heet. Ik kom hier ook geregeld, woon er 20 minuten vandaan. Vrijburg is het industrie terrein + zwembad dat aan deze batterie gelegen ligt. Aan de rechterkant van de weg naar dit terrein liggen nog twee bunkers en staan nog drakentanden naast een boerderij
    Om een indruk te krijgen, hier een link naar de site van Oorlogsmusea.nl : http://www.google.nl/url?sa=t&source...UDm5_834GNCN2g
    Bron: www.oorlogsmusea.nl.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem3 Bekijk Berichten
    Om een indruk te krijgen, hier een link naar de site van Oorlogsmusea.nl : http://www.google.nl/url?sa=t&source...UDm5_834GNCN2g
    Bron: www.oorlogsmusea.nl.
    Klopt, dat is het. Ik zit daar 10 minuutjes vandaan op school.
    Mooiste gevonden WO2 spullen: Duitse Stahlhelm, Hitlerjugend Dolk en 75mm huls

Standaard

vergeet niet dat hier ook daadwerkelijk hard gevochten is
    aangezien de haven van antwerpen intact gevallen was en Normandie te ver weg begon te raken om goed en snel te kunnen bevorraden.
    echter de westerschelde werd nog steeds door duits geschut bestreken .

http://www.hbpbunkerforum.nl/showthr...ll=1#post26279
    Laatst gewijzigd door goofster; 06-04-11 om 16:50.
    Si.vis.Pacem Para.Bellum
    (Als je vrede wilt bereid je dan voor op een oorlog).

http://arma-gear.com/mediapool/106/1...s/19842349.gif

www.strijdbewijs.hyves.nl

Standaard

Er is hier door de geallieerden een kapitale blunder begaan. Inplaats van zo snel mogelijk de haven van Antwerpen en de Westerschelde in handen te krijgen heeft Montgomery net zolang gezeurd tot hij operatie Market-Garden kon uitvoeren. De Canadezen en Polen waren net lekker bezig om Antwerpen veroveren. Dat ging redelijk makkelijk omdat de Duitsers in volle galop aan het terug trekken waren. Toen het havengebied veroverd was ging Market-Garden van start en werden er troepen aan dat gebied onttrokken. Men maakte pas op de plaats.
    Toen Market-Garden geen doorstoot naar Duitsland opleverde ging men de aandacht maar weer op het bruikbaar maken van Antwerpen richten. Daar hadden de Duitsers ruimschoots de tijd gekregen om de monding van de Westerschelde volledig operationeel te maken en met geharde soldaten te bezetten.
    In plaats van een makkie zoals het begin september 1944 had kunnen zijn is er hier heel hard voor gevochten om de monding in handen te krijgen. Zelfs de dijken van Walcheren werden gebombardeerd om de bewegingsvrijheid van de Duitsers zoveel mogelijk te beperken. Tegen de tijd dat de monding bevaarbaar was had men de haven van Antwerpen al ruimschoots operationeel gemaakt.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Standaard Re: weekendje zeeland

Ook ik was twee weken geleden een weekeinde in zeeland.
    Ik zag hier een bunker op Shouwen Duivenland in Burgh Haamstede weel te verstaan.
    Naast een klein kasteel
    Heb er foto's van genomen uiteraard, eens kijken of ik deze van mijn telefoon kan halen en op het forum kan zetten
    Weet iemand om welke bunker het gaat ?

Ik zag trouwens erg veel bunker staan naat het centrum van dit kleine stadje in het naastgelegen bos
    Had helaas geen tijd om te kijken

Ook in Zeeland.
    Afgelopen vrijdag was ik een dagje in de omgeving van Westkapelle.
    Beroepsmatig, maar af en toe kon ik even ontsnappen.
    Zeker een hele interessante omgeving.
    Volgende keer blijf ik een paar nachtjes logeren.

Met vriendelijke groet,
    Bertill.

Zoals belooft wat foto's...
    Heb helaas geen bouwnummer..
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Bunker burgh haamstede 1.jpg   bunker burh haamstede 2.jpg   bunker burh haamstede 3.jpg   bunker burh haamstede 4.jpg   bunker burh haamstede 5.jpg  

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WR1944 Bekijk Berichten
    Er is hier door de geallieerden een kapitale blunder begaan. Inplaats van zo snel mogelijk de haven van Antwerpen en de Westerschelde in handen te krijgen heeft Montgomery net zolang gezeurd tot hij operatie Market-Garden kon uitvoeren. De Canadezen en Polen waren net lekker bezig om Antwerpen veroveren. Dat ging redelijk makkelijk omdat de Duitsers in volle galop aan het terug trekken waren. Toen het havengebied veroverd was ging Market-Garden van start en werden er troepen aan dat gebied onttrokken. Men maakte pas op de plaats.
    Toen Market-Garden geen doorstoot naar Duitsland opleverde ging men de aandacht maar weer op het bruikbaar maken van Antwerpen richten. Daar hadden de Duitsers ruimschoots de tijd gekregen om de monding van de Westerschelde volledig operationeel te maken en met geharde soldaten te bezetten.
    In plaats van een makkie zoals het begin september 1944 had kunnen zijn is er hier heel hard voor gevochten om de monding in handen te krijgen. Zelfs de dijken van Walcheren werden gebombardeerd om de bewegingsvrijheid van de Duitsers zoveel mogelijk te beperken. Tegen de tijd dat de monding bevaarbaar was had men de haven van Antwerpen al ruimschoots operationeel gemaakt.
    ach Wim, bij ons geld nog steeds het spreekwoord achter af kijk je een koe in de kont.toendertijd speelde veel meer de doorzet naar berlijn dan de bevrijding van nederland.met alle respect voor de generaals toendertijd maar ze hebben een hoop foutjes gemaakt ten koste van een hoop mensenlevens.monty wilde zijn paraas in zetten ter promotie van.en als je er op terug kijkt blijkt het om een lullige radioverbinding van de jongens te gaan en verkeerde informatie omtrent lucht fotoos.mbt duitse pantserinfanterie wat in het gebied zat.maar monthy wilde zo graag.hadden ze een extra landing bij zandvoort gedaan hadden ze eerder klaar geweest met nederland

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 3 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (2 leden en 1 gasten)

1. Advillirl,
  2. EredaGeape

Bladwijzers

Forum Rechten