Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: kuver 452b

Standaard kuver 452b

hallo,de kuvers die ik tegenkom op foto's hebben wel een kachel[gehad],maar ik zie geen gasfilters of andere luchtbehandelingsinstallatie op de foto's,weet iemand hoe dit bij de kuver 452b was geregeld?? gr Danny

Moderator - Webmasteres Haagsebunkerploeg.nl

Sandra's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009

Standaard Kuver type 452b

Dannyz
    In küver bunkers zaten geen gaszuiveringsinstallaties deze zaten alleen in s.t. bunkers en in Luftschutzbunkers.
    De kuver bunkers waren ook niet gasdicht de frisse lucht kwam binnen via luchschachten.

Standaard Kuver 452B

hallo Sandra,bedankt voor je heldere en snelle antwoord!
    hoef ik dus alleen 2 bunkerkachels te maken voor mijn diorama..[zie foto's]
    gr,Danny
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Afb297.jpg   Afb298.jpg  

Standaard kuverkachel

Hallo mensen,zou er een wt-80 of een wt-120 of een andere kachel in de 452b hebben gezeten,of werd alles door elkaar gebruikt??
    Zitten er luiken voor de ramen van het dagverblijf,want ik ben zelf verwarmingsmonteur,maar bij zulke ramen en 1 kachel gaat de uitdrukking op "Stoken voor heel Den-haag!"wel erg op..gr Danny

Standaard Kachels in Küverbunkers.

Dannyz,

In Küverbunkers stonden geen WT 80.
    Deze stonden alleen in S.T. bunkers.
    Een wt 120 bestaat niet.
    In Küverbunkers werden diverse soorten kacheltjes geplaatst van salamandertjes tot kachels die uit de woningen gesteelt waren.
    Zie topic Bunkerinrichting en dan Bunkerkachels of Klik >>>> Hier. <<<<

De Duitsers gebruikte ook vaak een standaard kachel voor F.A. bunkers.
    Dit was een VW kachel zie foto.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      01.jpg
Bekeken:   152
Grootte:   105,5 KB
ID:        21749

In de Küverbunkers zaten gewoon ramen.
    Soms werden glas in lood ramen gebruikt zie foto.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      02.jpg
Bekeken:   154
Grootte:   136,0 KB
ID:        21750

En voor de ramen zat een gemetselde bak.
    Deze bak zat 1 meter voor de ramen.
    Dat is op jou foto nr. 2 het groene gedeelte wat je in gekleurd heb daar zat een gemetselde bak.
    Deze bak zat voor de ramen om scherfinslagen te voorkomen.
    Je kan je voorstellen als deze bak er niet zou zitten en er een granaat voor de bunker bij de ramen zou vallen de ruiten eruit geblazen zouden worden en de granaatscherven in het dagverblijf zouden komen.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard 452b

Beste bunkerkoning bedankt voor de info,vooral die foto met glas in lood is leuk en ga ik zeker terug laten komen in 1:35!
    Ik weet nog bijna niets van bunkerkachels,en de types die ik noemde is wat ik van internet heb geplukt..hierbij 2 tekeningen van de wt-120 welke ik vond..al of niet bestaand..
    groeten Danny
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen scannen0008.jpg   scannen0009.jpg  

Standaard

Hoi Danny, Het ziet er nu al supergaaf uit zeg. Ja wat die kachels betreft.. Van een WT 120 heb ik nog nooit gehoord. De WT 80 en WT 80k werden volgens mij alleen echt in een ST type bunkers geplaatst.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard 452b

hallo allemaal,het ziet er naar uit dat ik een"geroofde vogelwijkkachel met een hoop sierkrullen"in mijn bunker ga plaatsen..past leuk bij t glas in lood..
    is er al iets bekend over de luchtfoto van deze bunker?? gr Danny

Thumbs up BK

ik heb echt nog nooit glas in lood ramen
    in een bunker gezien, wat is dat zeer mooi zeg
    denk dat je dat nog maar zelden tegen komt
    vgr gerard
    gerard

Standaard 452b

Goedenavond bunkerfans,allemaal al een veiligheids(zand)bril aangeschaft ivm wn66?? ik heb een vraag..in de beschrijving van de 452b op jullie site wordt gezegd dat er een 5cm kanon op het platform stond,waarom deze conclusie,??zou er geen flak 2cm op hebben gestaan??die pak-kanonnen stonden toch in een bunker?ipv erop? met vriendelijke groeten Danny

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten