Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33

Onderwerp: Marine-Flakbatterie Dirksz-Admiral.

Standaard l401

Hoi Paul

Misschien heb ik het verkeerd begrepen.
    Vond ook wel raar dat de deuren zeer goed gesloten waren.
    Gelukig dat er in de tussen tijd niets is geloopt aan de bunkers van binnen.

Groet Jim (Harley)

Standaard Museum en 401

Dag Rene en Jim,

We hebben nog geen vaste openingstijden om een hele simpele reden: we komen mankracht te kort en we zijn nog bezig met een beleidsplan/visie ten aanzien van de herstelwerkzaamheden.
    In eerste instantie zijn we bij speciale gelegenheden geopend (zoals 2 oktober a.s.).

In de toekomst hopen we ook de FL244 en L401 open te kunnen stellen. Maar we houden het de eerste tijd/jaren bij de M151 omdat dit verreweg de beste bunker is om te gebruiken. Al moet er nog zoveel hersteld worden aan/in de bunker.
    We hebben bijvoorbeeld een enorm vochtprobleem met het weer van afgelopen weekend. Dan begint de bunker te zweten en klam te worden.

Via www.bunkermuseumdenhelder.nl proberen we iedereen op de hoogte te houden van alle nieuwtjes.

Groeten,
    Paul

Standaard

Hallo Paul. Complimenten voor de trailer (filmpje) op je website http://www.bunkermuseumdenhelder.nl/ ! Succes met de bunkerwerkzaamheden. Groeten, Willem.

Standaard 2 oktober

Voor de liefhebber, 2 oktober zijn we van 10 tot 16.30u geopend.
    Zie ook www.bunkermuseumdenhelder.nl

Gr, Paul

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pauldijkstra Bekijk Berichten
    Voor de liefhebber, 2 oktober zijn we van 10 tot 16.30u geopend.
    Zie ook www.bunkermuseumdenhelder.nl

Gr, Paul
    Hallo Paul, helaas moet ik dan werken, maar ik kom zeker een keer langs. In ieder geval veel plezier gewenst met lekker veel bezoekers in de M151 samen met de broers Groenewold en je andere teamleden.
    Nog een vraag: In het filmpje linksboven op je website zie ik op 1.33 minuut een ijzeren prikkeldraadpaal. Ik heb dit soort paaltjes in mijn regio een paar keer zien staan. Als ze origineel WOII zijn dan ga ik die scoren voor het HBM. Weet iemand hier het antwoord op? Dan graag bericht. Met vriendelijke groet, Willem.

Standaard

Willem, voorzover ik weet zijn dit Duitse prikkeldraadpaaltjes zoals die in WW2 werden gebruikt. Omdat die in overvloed aanwezig waren na de oorlog in de Haagse regio werden die dan ook ruimhartig toegepast bij het opnieuw afrasteren van parken en duinen. Ik kan die paaltjes me nog goed herinneren uit de 50er jaren. Ik herinner me zelfs de geur nog van die paaltjes als ze met een verse laag caboleum waren bestreken.
    Toen de gemeentelijke financieen het weer toelieten werden die paaltjes geleidelijk aan vervangen door meer eigentijdse exemplaren.
    Als ik het me goed herinner zijn er enkele exemplaren aanwezig in de HBP-bunker.
    Wimkipedia - Je hoeft niet alles te weten als je maar weet waar je het vinden kan

Standaard

Wim, bedankt voor de reactie. Tja, als ze bij de 622 staan heb ik ze misschien daar gezien. Ik dacht dat ik ze op een fort tegenkwam. Ik zal de komende tijd even goed rondkijken.

Standaard Paaltje

De paaltjes zijn zeker origineel. Die met scheermesjes erop heetten volgens de Duitse tekeningen Hindernisplattenpfahl.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Image-128.jpg  

Standaard M151

Afgelopen zaterdag marine-flakbatterie Dirksz-Admiral bezocht in Den Helder dit is echt een indrukwekkende opstelling en tot ons geluk was men in de M 151 bezig met opknapwerkzaamheden,
    zodat wij even binnen konden kijken. hier was al te zien dat de vrijwilligers goed bezig zijn om de bunker gereed te maken voor de open dag op 5 mei 2012 .Jongens nog bedankt voor de gastvrijheid.
    Hier nog een paar foto,s om een indruk te krijgen wat een werk dit is. Groeten leonardus
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSC01194.jpg
Bekeken:   23
Grootte:   192,2 KB
ID:        28298Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSC01196.jpg
Bekeken:   23
Grootte:   191,8 KB
ID:        28299Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSC01202.jpg
Bekeken:   22
Grootte:   188,6 KB
ID:        28300Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DSC01201.jpg
Bekeken:   24
Grootte:   193,3 KB
ID:        28301En zo ziet het er uit voor de renovatie, jongens nogmaals geweldig. Ik zou zeggen ga allemaal eens kijken 5 mei

Standaard Leuk

Leonardus,

Leuk dat jij en je vrouw even langskwamen! We zijn nog erg ver gekomen. Op basis van oude foto's hebben we de RAL-kleuren erbij weten te zoeken. Zo ziet het er nu uit (zie bijlage [foto's: Ties Groenewold]).

Gr, Paul
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen 306128_333129900083881_100001606213428_896488_1073211359_n.jpg   72973_333130963417108_100001606213428_896507_1259308066_n.jpg  

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten