Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 177

Onderwerp: S.T. type 622.

Soldaat 1e klasse - 70 posts bunker622's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard bunker

Het klopt het is inderdaad de 9701 bij moerdijk
    was jaren lang in gebruik bij een motorclub
    toen we erin begonnen was hij volledig uitgebrand,
    zie foto,s binnen zie die er nu weer aardig uit,
    alleen jammer dat alle deuren uit de bunker verwijderd zijn.
    we zijn wel vanplan deze weer terug te plaatsen mochten deze ergens
    opduiken bij sloop van bunkers. mocht iemand iets weten hoor ik dat graag.
    nog bedankt voor de reactie van bunkerkoning alleen weet ik niet of deze bunker ooit ondergronds gelegen heeft,
    denk zelf van niet maar weet het niet zeker.
    we denken erover om de achterkant en andere zeikant ook zwart temaken
    goed plan of niet ?
    rest van de voorkant word compleet gezandstraalt.

grt,

Arnold
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen 5785.jpg   5783.jpg   5784.jpg   5786.jpg   5788.jpg  

Standaard

Hoi Arnold, Gaaf om ook een 622 opteknappen. Ze hebben er wel flink in huisgehouden he!! Ik zie ook dat de ingangverdedigingsluiken eruit liggen. Welke functie krijgt de bunker?

Helemaal zwart maken zou ik niet doen. Zoals de bunkerkoning al zei, dit deden ze met een soort teerverf om de bunker waterdicht te maken voorals het bedekt werd met aarde. Helemaal zwart wordt het een donker kolos. Orgineel is gewoon grijs denk ik.
    Laatst gewijzigd door von putte; 11-11-09 om 04:00.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard bunker

hallo,

de ingangverdedigingsluiken hebben er denk ik zelf nooit ingezeten
    gezien de grote van het gat en ook dat er geen sporen zijn van een eventueel luik.
    ik heb ook gehoord dat de bunker vroeger gebruikt is door de bb
    ik heb nog een onverklaarbare beugel op de muur gevonden misschien uit de bb tijd.
    heel vreemd heb hem nooit in anderen bunkers gezien denk dat deze dan ook
    na oorlogs is, ze bevinden zich waar vroeger de ingangverdedigingsluiken gezeten hebben en ook langs de trap misschien weet iemand waarvoor ze gediend hebben ?

Arnold
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen 10112009246.jpg  

Standaard

Hoi Arnold, tja voor mij ook onbekende beugel... Lijkt me ook niet echt deutsch !!

Standaard

Zo aan de foto te zien moest er een voorwerp aan op worden gehangen wat niet alleen zwaar was, maar ook snel gepakt moest kunnen worden. Blus- of ontsmettingsapparaten of gereedschap ofzo.

Standaard Beugels

Ik heb de bunker vorig jaar bezocht, de beugels zitten aan weerskanten van de ingang. Volgens mij hebben er in de beugels, looprollen gehangen. Over deze looprollen kon men (lange) voorwerpen, via de ingangsverdediging, de kamer ‘in- en uitrollen’. Gezien de diameter van het gleufje waar het asje van de looprol in valt en de stevigheid en bevestiging op de muur, gaat het hier volgens mij om redelijk zware voorwerpen die er over ‘vervoerd’ werden…. Misschien dat Wim er nog iets over kan zeggen. Ik ga er wel vanuit dat het allemaal naoorlogs is en het misschien iets met de spoorbrug te maken heeft. Je zou eens kunnen informeren bij ProRail, wie weet….
    Gr.William en succes met de opknapbeurt!
    Die Zeitmaschine läuft....

Standaard

Goeie uitleg William. Uh, werden in deze 622 door de BB stukken spoorstaaf als noodrail bewaard soms?

Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard beugels

bedankt voor jullie reactie ik dacht inderdaad zelf ook al dat deze naoorlogs waren het zou inderdaad goed kunnen dat er misschien stukken spoorstaaf of dergelijks in gelegen hebben ik vraag me af of daarvoor misschien de ingangsverdedegingsluiken aan weerskanten verwijderd zijn. of dat deze echter nooit geplaatst zijn.
    ik ben echter vanplan de bunker met grijze betonverf opnieuw teschilderen
    aangezien overal aan de buitenzeide graffiti is aangebracht.
    een 2 de optie is zandstraalen maar dat kost heel veel tijd.
    ik weet niet wat jullie vroostellen?

ik hoor het graag,

grt

Arnold

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bunker622 Bekijk Berichten
    bedankt voor jullie reactie ik dacht inderdaad zelf ook al dat deze naoorlogs waren het zou inderdaad goed kunnen dat er misschien stukken spoorstaaf of dergelijks in gelegen hebben ik vraag me af of daarvoor misschien de ingangsverdedegingsluiken aan weerskanten verwijderd zijn. of dat deze echter nooit geplaatst zijn.
    ik ben echter vanplan de bunker met grijze betonverf opnieuw teschilderen
    aangezien overal aan de buitenzeide graffiti is aangebracht.
    een 2 de optie is zandstraalen maar dat kost heel veel tijd.
    ik weet niet wat jullie vroostellen?

ik hoor het graag,

grt

Arnold

Hoi Arnold, zandstralen is wel orgineler maar wat je zou kunnen doen is een camokleurtje die je aanpast aan de omgeving. Onze bunker ligt in het duinzand ..dus orginele zandcamo.. Een bunker in het bos wordt wat groener. Weet niet wat jou budget is, maar met camonetten kan je ook iets moois maken.

Ingeschreven
    Mar 2009

Standaard bunker

ja camouflagenetten hebben wij wel alleen kunnen we die denk ik niet plaatsen door de jeugd die daar vrij vaak rondhangd zo hebben wij al een keer last gehad van een inbraak (aggregaat weg en gereedschap) en daarna nog een keer een poging waarbij we
    ze te pakken hebben gehad 2 man de cel in.
    we hebben nu door noodzaak prikkeldraad aanmoeten brengen op de schuinekant van de bunker om ze van het dak af te houden.
    het zandstralen zou eventueel kunnen alleen kost dat ons heel veel tijd en nodige apparatuur. wij hebben maar een gering budget uit eigen zak
    maar een keer schilderen zit er wel in.
    misschien keer bezoek brengen bij de gemeente met de collectebus

Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten