Pagina 3 van de 35 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 350

Onderwerp: Nicolaas Kamstra.

Standaard

Dat het niet altijd even lekker werkte mag uit deze foto blijken. Stoken was ook een vak!
    Hans
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Gasgenerator.jpg  

Standaard gepofte aardappelen.

Tijdens de rit kon je wel je aardappels koken (als je die had)
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard Off-topic, maar .......

HTM kiest voor aardgasbus van MAN
    Laatst geleden (week 29, 2008) is bekend gemaakt welke fabrikant de 135 benodigde aardgasbussen aan HTM gaat leveren. De keuze is gevallen op MAN. Dit bedrijf had van de 4 aanbieders die aan de aanbesteding meededen de beste prijs/kwaliteitverhouding. De medezeggenschap (OC Bus) heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan deze keuze.

http://www.hetautobusarchief.eu/site...shtm/index.htm

Standaard

Hoi Nico,
    Kun je je nog herinneren dat de eerste taxi's in Den Haag ook op (stads)gas reden? Met zo'n grote tent bovenop! Alleen kwamen ze er toen al gauw achter dat gas spaarzaam werd. Ik hoop voor de HTM dat er straks niet een zelfde probleem ontstaat als iemand in Rusland weer eens de kraan dicht draait!
    Groetjes
    Hans

Standaard

Hoi Hans,

Ja ik herinner me die taxi`s nog wel met die grote ballonnen op het dak waarin het (huis)gas was opgeslagen.
    Op het al eens eerder geplaatste filmpje `GEEN BENZINE...EN TOCH AUTORIJDEN` ( http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/33894008) is zo`n auto met een ballon op het dak dan ook te zien
    De HTM hadden misschien beter waterstof als brandstof kunnen kiezen voor die nieuwe bussen, maar waarschijnlijk zal de aardgas wel goedkoper uitwerken??? Ze kunnen altijd wel weer over gaan op houtgas als dat nodig mocht blijken

"Volgens Shell is waterstof de brandstof van de toekomst. De omschakeling is begonnen en gaat langs allerlei technologische wegen.
    Waterstof is de meest toegepaste brandstof voor een brandstofcel. Om 500 km te rijden in een kleine auto is ca. 3 kg waterstof nodig. Om dat vloeibaar op te slaan is een temperatuur van 250oC onder nul nodig. Waterstof kan ook worden verkregen uit methanol dat makkelijker in een tank is op te slaan. Daarbij is wel een geschikte katalysator nodig. Een katalysator is een stof die een bepaalde chemische omzetting versneld doet verlopen. Onderzoek naar geschikte katalysatoren is in volle gang. Er zijn al katalysatoren gevonden die er voor zorgen dat verdunde methanol bij kamertemperatuur kan worden omgezet in waterstof en kooldioxide. De waterstof reageert via de elektrolyt in het brandstofcelletje met zuurstof uit de lucht. Dit levert genoeg energie op om een draagbare telefoon veel langer dan we gewend zijn in bedrijf te houden.De prototypes van deze 'cellen van Hockaday' werken al heel aardig. Binnenkort vullen we ons mobieltje als een ouderwetse aansteker, met een flesje methanol uit de supermarkt". Bron: http://www.xs4all.nl/~wjsn/anw70.htm

Gr...Nico

Standaard Oorlogsfoto`s van bussen

Zoekplaatjes uit het oorlogsarchief
    http://gallery31278.fotopic.net/c80958.html

Standaard Zo maar een stukje over de oorlog

De strijd in Rusland ging verder en tot nu toe waren er alleen maar gunstige berichten. De familie Huisman had een radio en er zou geen avond voorbij gaan, zonder om zo rond tien uur op Radio Belgrad af te stemmen, om het zo beroemd geworden liedje van Lilly Marleen aan te horen. Het kaartspel of de gezellige babbel over God weet welk onderwerp werd onderbroken voor dat liedje. Er werd ademloos en zelfs eerbiedig naar geluisterd. Men zou het kunnen vergelijken met de avondwijding op de Nederlandse Zender van voor de oorlog. Bijvoorbeeld bij de V.P.R.O: “Laat ons nog eenmaal stellen voor het oog van God!”, waarmee de een of ander vrijzinnige dominee de avondwijding begon.
    Op de fabriek van Hoffmann, werd constant radiomuziek in de werkplaats gespeeld en de bekende Volks- en Soldatenliederen werden luidop meegezongen: “In der Heimat, in der Heimat, dort gibt es ein Wiedersehn!” Maar de Nederlanders mompelden: “In der Heimat, in der Heimat, dort gibt es kein Fressen mehr! , maar lieten zich de maaltijd, ‘s middags in de fabriekskantine goed smaken. Nee van honger of gebrek was nog niets te bespeuren.
    Voor de “Sondermeldingen aus dem Führerhauptkwartier!” was het doodstil. Iedereen luisterde aandachtig en na het zoveelste succes werd er vooral door de jongere Duitsers “Sieg Heil “ geschreeuwd. Maar de meeste jonge Duitsers waren nu soldaat en vooral in Rusland ingezet. Veel vrienden van Alfred en Karl waren in het leger, maar kwamen deze jongens met verlof, zaten zij ‘s avonds hij de Huismannen in de kamer en vertelden wat ze allemaal hadden meegemaakt. In het begin, als ik ook in die huiskamer zat, wilden deze mannen zich niet uitlaten over hun verblijfplaats en bij welk legeronderdeel ze zaten. Of wat ze allemaal hadden meegemaakt. Ze vertrouwden “Der Dumme Hollander” niet. Maar na een paar geruststellende woorden van tante Christine, van Karl, Alfred of zelfs van Gunda, werd ik ook in het verhaal betrokken. Zo hoorde ik wat de soldaat allemaal in dat verre Rusland had meegemaakt. Zo onder elkaar, was het allemaal niet zo mooi als het in die “Sondermeldingen” werd voorgesteld. Soms wilde de verteller met mij zijn glas heffen, op het heil van de Duitse soldaat in Rusland. Maar ik dronk niet, dus toasten op het heil van de Duitse troepen in de strijd tegen het Communisme, heb ik om die reden alleen al niet gedaan. Van het soldaat zijn in Rusland ging maar weinig bekoring uit. Koude lange marsen, vuurgevechten met de toen nog terugtrekkende Russische troepen. Kleine overvallen op de in opmars zijnde troepen, waarbij nog al wat jonge mannen sneuvelden. Maar als de verwarring en de verrassing voorbij waren, werden er tegenaanvallen georganiseerd, die nogal radicaal waren en met deze gevangen genomen sluipschutters werden korte metten gemaakt. De jonge mannen, vol geestdrift bij het grote Duitse leger gekomen, hadden al gauw door dat de oorlog niet altijd volgens het boekje verliep. Dat het voor “Das Vaterland zu kampfen und zu fallen!” meestal hele maal niet heldhaftig en eervol was. Zonder er op verdacht te zijn door een paar sluipschutters neergeknald te worden was niet mooi en eervol. In begin waren ze volkomen van de kaart als ze een dorpje of gehucht van sluipschutters hadden moeten zuiveren en deze gevangenen volgens internationaal recht voor een vuurpeloton hadden moeten brengen. Het was een soort zelfbescherming. Maar bij de eerste keer hadden die jonge soldaten, na de inzet van zo’n vuurpeloton over staan geven of in hun broek gedaan. Maar die overvallen, ver achter het front bleven en ze raakten gehard; het kon hun niks meer schelen. Ze hadden er zelfs een zekere voldoening in, om hun laaghartig neergeschoten kameraad te wreken. Het soldaat zijn stompte af en uiteindelijk werden het een stelletje beroepsmoordenaars. De “Sterken” tenminste. De “Zwakkeren” konden het allemaal niet meer aan en zochten in de voorste linie vrijwillig de dood. Wat overbleef, was een harde, niets ontziende kern, die zich er “Rücksichtloos” probeerden doorheen te slaan. Het “Kriegs” spelletje werd in tegenstelling tot het vroegere idealisme een sport, wel met grote risico’s, maar als men het overleefde, waren er mooie prijzen mee te verdienen. Het E.K. eerste of tweede klasse, een paar weken extra “Urlaub”, of zelfs het Ritterkreuz.

Bron: Website (een vrij lang verhaal over de oorlog)

Standaard Bunker Buster

Montag, 15. Juni 2009

Bunker Buster

Neue Munition für den Northrop Grumman B-2A Bomber. Die US Air Force möchte ein kleines Arsenal von zwanzig 13.600 kg schweren Bunker Buster-Bomben anlegen. Entwickelt wird die Bombe von Boeing mit der Bezeichnung GBU57A / B Massive Ordnance Penetrator (MOP).Um im falle eines Krieges mit Nordkorea, wäre die US Air Force dann gut ausgerüstet um tief vergrabene gehärtete Bunker unter der Erde zu zerstören. Die ersten Testflüge mit einer B-2A sollen ab Juni 2011 beginnen und einsetzbar sollen die MOP s ab 2012 sein.

Labels: Defense Bron: www.datenratte.blogspot.com

Standaard Oorlogsliedjes

Voor Duitsland een lied op een krachtige toon.
    Voor 't land dat ik minacht voor 't land dat ik hoon.
    Voor 't land dat m'n vet en m'n thee heeft geroofd.
    Voor 't land dat niet doet wat het eens heeft beloofd.
    Weg met de mof en weg met hun leer,
    Geef ons Koningin Wilhelmina maar weer.
    En zeg tegen de mof die belooft en niet doet:
    Geef ons zoals vroeger, toen hadden we 't goed.

Op de hoek van de straat
    Staat een Farizeeër.
    't Is geen man, 't is geen vrouw
    't Is een NSB-er.

Op de hoek van de straat
    Staat hij daar te venten,
    En verkoopt z'n Vaderland
    Voor 5 losse centen.

Langs de grote Siegfriedlinie
    Dwaalt de Fuhrer eenzaam rond
    En zijn uitgehongerd leger
    Stuurt hij naar het West'lijk Front.
    En al dwalend ginds en her,
    Denkt de Fuhrer: Och hoe ver
    Hoe ver is nog Londen

(wijze: Op de grote stille heide)

De zee is zo diep en de afstand zo groot
    En hoog in de lucht is een Engelse piloot.
    De Duitsers die durven de lucht niet meer in,
    Ze zeggen, ze zeggen: De Tommy is er in.
    En 's avonds meld het ANP:
    Een scheepje is vergaan en een huisje is verbrand
    Een koetje is gedood en een schaapje is gewond,
    En een eitje kwam gekneusd uit het kippetje d'r kont.
    Bron: http://www.engelfriet.net/Alie/Liedj...rdzeventig.htm

N.b.
    Ik herinner me ook dit liedje nog, maar ik ben er niet zeker van of alle woorden 100% juist zijn.

Als de grote dag is aangebroken en de moffen naar de Britten gaan.
    En de Noordzee over wordt gestoken, gaat het Duitse leger naar de maan.
    Want die nare nare zee, helpt hen toch ook niet mee.
    En dan geen brug,..nu kunnen ze niet meer terug, niet meer terug.
    Zij verzuipen, zij verzuipen, zij verzuipen vlak voor Engeland, Engeland ahoy .
    (Und wir fahren gegen England)
    Laatst gewijzigd door Nicolaas kamstra; 10-08-09 om 05:23.

Lightbulb

Mooi gedicht !
    Het laatste couplet doet mij een beetje denken aan de woorden van Colijn:
    ' Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u ! '
    Gr,
    T.

Pagina 3 van de 35 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten