Pagina 35 van de 35 EersteEerste ... 25333435
Resultaten 341 tot 350 van de 350

Onderwerp: Nicolaas Kamstra.

Standaard Re: Nicolaas Kamstra.

Heb heel lang naar die foto zitten kijken Nicolaas. Vooral naar de huizen op de voorkant. Ik schreef al eens op het forum dat ik met mijn moeder en broertje pal in de buurt waren. Iets met distributiekaarten of zo moest geregeld worden en ouders moesten hun kinderen meenemen om ergens voor in aanmerking te komen. We hoorden de vliegtuigen (ver voor het luchtalarm af ging) schuilden tegen de huizen. En huis had een soort ondiep portiekje waarin we stonden en de vrouw die er woonden opende de deur om ons binnen te laten schuilen. De luchtdruk blies ons letterlijk haar gang in. Misschien was het wel een van die huizen op de voorgrond. Ik zou het niet weten, maar de herinnering aan dat moment kwam sterk terug. Het is waar, een oorlog laat je nooit meer los. Ik heb er geen merkbare trauma's aan overgehouden. Maar na het zien van die foto heb ik wel een bijzonder onrustige nacht gehad.

Groetjes,

Hans
    Kopen dat boek, de opbrengst is voor de HBP. De Houthalers moet je gelezen hebben. NU DERDE DRUK

In Memoriam:
    Ter Gedachtenis aan de slachtoffers van de Hongerwinter 1944/45.

Bij de Dodenherdenking staan we uitgebreid stil bij de gesneuvelde militairen en de verzetsmensen die zijn vervolgd en omgebracht. Ook de joden, zigeuners en gehandicapten die in concentratiekampen zijn vermoord, krijgen ruime aandacht. De slachtoffers van de hongersnood in Nederland blijven enigszins buiten beeld.

www.cmo.nl/pdf/smo/hongerwinter.pdf...

Hallo Nicolaas. Uiteraard heb ik gister ook stilgestaan bij de slachtoffers van de hongerwinter. Het is goed dat je dat even op de hoogte brengt.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      De Deutsche Kriegsmarine op de Hofweg in Den Haag 1944..jpg
Bekeken:   13
Grootte:   30,9 KB
ID:        42698

De vroegere ` Passage`bioscoop (achtergrond) in Den Haag tijdens de Duitse bezetting.

Het blijkt te gaan om de bemanning van een schnellboot tijdens een dagje (georganiseerd) verlof. Het jaar wordt door de ene bron gesteld op 1943 en een andere bron geeft 1944. Het is wel duidelijk dat het er om ging dat de mannen er al heren uitzagen.

Hans
    Kopen dat boek, de opbrengst is voor de HBP. De Houthalers moet je gelezen hebben. NU DERDE DRUK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berkhout Bekijk Berichten
    Het blijkt te gaan om de bemanning van een schnellboot tijdens een dagje (georganiseerd) verlof. Het jaar wordt door de ene bron gesteld op 1943 en een andere bron geeft 1944. Het is wel duidelijk dat het er om ging dat de mannen er al heren uitzagen.

Hans

Hans, ik kan er naast zitten maar volgens mij zijn die mannen geen zeevarend personeel van de Kriegsmarine geweest want die hadden andere uniformen.

"The Kriegsmarine has two kinds of uniforms - the blue one and the grey ("die Feldgraue") one for the men who served ashore."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Unifor...e_Kriegsmarine

Gr...Nicolaas.

Ik vond dit onderschrift onder dezelfde foto in de krochten van het internet. De link brengt je bij meerdere foto's bij zoekopdracht Schnellboot.

Crew of a Schnellboot - Den Haag, Netherlands, 1944

http://www.ipernity.com/home/57114

Groetjes
    Hans

De link stuurt mij naar een zekere
    Miss Magnolia Thunderpussy

De heren op de foto werden staande gehouden door 1 of meer fotografen ...die daar steevast patrouilleerden en zeer hardnekkig waren....en je stante pede op den gevoelige plaat vast legde .....als aandenken...dat je leefde en ooit geleefd had.Na de ontwikkeling kon je het afhalen en vet betalen....voor je ,spontane herinnering , Ik bezit meerdere foto,s van Duitse militairen die rond de Passage in hun nek zijn gegrepen....de fotograaf/graven ging na de oorlog gewoon door ...met een ieder lastig vallen.Zo heb ik ook foto,s van Canadese/Canadeze militairen daar....en 1 uit 1953 van een NL militair.Tot ver in de jaren 70 stond er ook zo,n lastig mannetje(misschien de zoon van ?) bij het Dierenpark Wassenaar....die je bij het betreden hiervan gevraagd en ongevraagd...fotografeerde.
    Laatst gewijzigd door wolfzang; 19-09-16 om 15:52.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicolaas kamstra Bekijk Berichten
    Hans, ik kan er naast zitten maar volgens mij zijn die mannen geen zeevarend personeel van de Kriegsmarine geweest want die hadden andere uniformen.

"The Kriegsmarine has two kinds of uniforms - the blue one and the grey ("die Feldgraue") one for the men who served ashore."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Unifor...e_Kriegsmarine

Gr...Nicolaas.
    Als de medailles duidelijk waren te zien..kon je zeggen bij welk onderdeel ze dienden....bijv het schnellbootabzeichen of minensuchabzeichen.

Pagina 35 van de 35 EersteEerste ... 25333435

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten