Pagina 1 van de 35 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 350

Onderwerp: Nicolaas Kamstra.

Standaard Nicolaas Kamstra.

Test only.
    Ik ontving net een mailtje van mijn broer, waarin hij schreef

"The first memory occurred when I read about the reliable Dutch contractors helping to build the Atlantikwall under German supervision. It reminded me of the Dutch contractor Smit, who lived in the Sterappelstraat 45. His attractive blonde wife still lived in the same house about two years ago. During the war when he worked for the Germans I was friends with his son and I vividly remember that one day he took his son and me with him to the German bunkers in Hook of Holland where we spent a very pleasant afternoon in a 'street of bunkers' in the sanddunes, the German officer's family quarters, a happy very homely looking place. We even played with some of the German kids."
    Gr...Nico
    Laatst gewijzigd door Nicolaas kamstra; 04-02-09 om 03:53.

Standaard

Gaaf Nico, Er zijn dan wel een paar bunkerliefhebbers die in die tijd in zijn schoenen(als die nog heel waren) hadden willen staan. Had ook wel willen meemaken om tussen een straat met bunkers te lopen, Compleet met camonetten en kacheltje die stond te branden. Maar ja wij moeten onze fantasie laten gaan om een idee te krijgen hoe dat was. grt Ruud. Maar het verhaaltje van je broer vindt ik geweldig.

Standaard

Hoi Ruud,
    Ik wist niet dat mijn broer gedurende de bezettingstijd met de Duitsers heulde. Ik herinner me die bunkerbouwer Smit zelf niet meer, maar in die tijd gingen we ook niet veel met elkaar om. Als mijn broer z`n vrije halve dagen van school had, dan moest ik wel naar school toe en visa versa. Ook is mijn broer 2 jaar ouder dan ik en hij had toen dus ook zijn eigen vrienden. Ik moet eerst eens even uitvinden welk huis in de Sterappelstraat het is geweest waar die Smit toen heeft gewoond. No.45 zegt mij niet veel, hoewel ik wel denk dat het bijna het laatse huis aan de rechterkant van de Sterappelstraat moet zijn geweest. Ik zal mijn broer er wel wat meer gegevens over vragen. In 1943 en voor een gedeelte van 1944 hadden we nog wel schoenen waarvan de zolen waren beslagen met `Duitse kopnagels`. Daarna gingen we op klompschoenen en koude tenen de hongerwinter in.
    Gr...Nico
    Laatst gewijzigd door Nicolaas kamstra; 04-02-09 om 22:36.

Standaard

Goh Nicolaas, Had je broer maar in die tijd een digitale fotocamera. Kon ie lekker pictures schieten. En als die duiters zeiden dat t spionages was, zou hij kunnen zeggen dat t later was voor de HBP site.. Tja ik laat m,n fantasie weer ff op z,n loopje gaan. Ja dus je schoenen waren niet best meer. Het is zoals Hans schrijft. In die tijd was zijn vader een man met een topbaan. Die was schoenmaker toch? groeten Ruud.
    von Putte -HBP- Der Sanitäter

Standaard Nicolaas Kamstra.

Dit is het topic van Nicolaas Kamstra van het oude forum.
    http://www.haagsebunkerploeg.nl
    no1 likes us, we dont care, the HBP is everywhere

Standaard Vergeten verleden

Diefstal Nazi goud door Amerikaanse militairen
    Amerikaanse militairen, van gewone soldaten tot en met generaals stolen joodse goederen die door de Nazi's waren gestolen.
    Onbekende feiten uit de tweede wereldoorlog
    De Gaulle verwijderde zwart-Afrikaanse soldaten uit leger bij bevrijding van Frankrijk, Amerikanen wisten niet waarom zij in oorlog waren, de SS had verschillende eenheden met moslim strijders, etc.
    Salon Kitty
    In opdracht van Reinhard Heydrich werd in 1939 in Berlijn een chique bordeel ingericht, waar de binnenlandse en buitenlandse bezoekers, zoals de Italiaanse minister van buitenlandse zaken Ciano, werden afgeluisterd.
    Anton Pavelic, de Führer van Kroatië
    Pavelic was de leider van de katholiek-fascistische Ustasa in Kroatië tijdens de tweede wereldoorlog. Honderdduizenden Serviërs, joden en zigeuners werden op gruwelijke wijze door de Ustasa afgeslacht. Voor velen in Kroatië is hij nog steeds een held.

Standaard Spaarndam en Nieuwersluis

Omdat mijn vader gedurende de Mobilisatie (augustus 1939 - februari 1940) als de Opzichter (Officier van Fortificatien der Genie) in Spaardam was gelegerd, vond ik net deze bunkers op het www. Toen Generaal Winkelman in february tot bevelhebber van het Nederlandse leger werd benoemd, werd mijn vader overgeplaatst naar Nieuwersluis. Beide forten hebben op het ogenblik mijn aandacht.

http://www.bunkerdocumentatie.nl/ind...llery2&gid=131

Gr...Nico

Standaard

Hoi Nico, die site komt me bekend voor ik weet nog dat ik die foto's maakte ruim 2 jaar geleden, en dat er afgelopen jaar weer was.. hoe snel dat achteruit gaat is onvoorstelbaar.

Gr. Sebastiaan.

Standaard

Hoi Sebastiaan,
    Hierin een leuke foto `Proef met inundatie in 1939`
    http://www.racm.nl/content/documente...as_03-1999.pdf
    Gr...Nico

Standaard

Voor het HBP lid die het nog niet eerder gezien heeft.

Den Haag en Scheveningen in de oorlog
    http://www.youtube.com/watch?v=KI6mT...eature=related
    Gr...Nico

Pagina 1 van de 35 12311 ... LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten