Pagina 8 van de 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 89

Onderwerp: Bunkers in Utrecht en ander WWII.

Standaard

die kazemat die deels in de rijnkade is gebouwd,enig idee welke hoogte dat geweest is?
    er ligt op de nieuwe kade vlak voordat je rechtsaf naar het paardeveld rijd wel een ronde stenen restant half in het water..er hangt ook een bordje bij alleen ben ik niet in de gelegenheid geweest daar eens te kijken,ziet er wel heel oud uit(denk zelf een restant van kasteel vredenburg,kan de foto in het boek over utrechtse bunkers ook niet helemaal terughalen foto is uit 68 ik uit 70 en is zo veranderd daar.weet iemand meer?

Sandeman
    Guest

Standaard Gezocht: Foto's Plofsluis Erasmuslaan/ Prins Hendriklaan Utrecht

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een foto van de helaas gesloopte plofsluis/ bunker aan het einde van de Erasmuslaan. Ik ben namelijk bezig met een plannetje om dit unieke werk weer terug te brengen, althans het casco met daarin wel een eigentijdse functie.
    Bij het Utrechts Archief zijn wel nog tekeningen terug te vinden maar foto's helaas niet. Heeft iemand voor mij beeldmateriaal hiervan? Alvast bedankt!

Standaard Plofduiker

Ik heb een foto van vlak voor de sloop. Ik weet niet goed hoe ik hem moet toevoegen als bijlage.

Ik heb het geprobeerd maar ik weet niet of het gelukt is

M.v.g.

D.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Waterlinie, waterwerken, plofduiker , pr Hendrik, utrecht.jpg  

Sandeman
    Guest

Standaard Plofsluis erasmuslaan.

Ha Dikkieturf, ja is gelukt, super! welilcht iets jammer dat het net de achterkant is want de voorkant is met name tot de verbeelding sprekend. Ik heb wat lijntjes uitstaan dus als er wat binnenkomt laat ik het weten. thnx!

Standaard Plofduiker

Je had ook een uitvraag staan op het fortificatieforum. Daar heb ik de foto ook, en beter, opgezet.

het is volgens mij niet de achterkant maar de voorkant, gezien de huizen ernaast. Deze staan er nog steeds.

Ik heb de sluit in 1969 voor het laatst echt gezien. volgens mij zat de bovenste meter, nu gemetseld, er toen niet op.

M.v.g.

D.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dikkieturf Bekijk Berichten
    Ik heb een foto van vlak voor de sloop. Ik weet niet goed hoe ik hem moet toevoegen als bijlage.

Ik heb het geprobeerd maar ik weet niet of het gelukt is

M.v.g.

D.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sandeman Bekijk Berichten
    Ha Dikkieturf, ja is gelukt, super! welilcht iets jammer dat het net de achterkant is want de voorkant is met name tot de verbeelding sprekend. Ik heb wat lijntjes uitstaan dus als er wat binnenkomt laat ik het weten. thnx!
    tof idee ,heb daar wat gespeeld als jochie.
    voorkant was inderdaad wat spektaculairder dan de kant op de foto.met die uitkijk over het water
    heb ook gezocht op internet maar niks kunnen vinden aan fotoos

Standaard Tekening plofduiker.

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een foto van de helaas gesloopte plofsluis/ bunker aan het einde van de Erasmuslaan. Ik ben namelijk bezig met een plannetje om dit unieke werk weer terug te brengen, althans het casco met daarin wel een eigentijdse functie.
    Bij het Utrechts Archief zijn wel nog tekeningen terug te vinden maar foto's helaas niet. Heeft iemand voor mij beeldmateriaal hiervan? Alvast bedankt!

Sandeman,

je hebt het over tekeningen van deze plofduiker. heb jij die in bezit? en zo ja kan ik daar een exemplaar van krijgen?

M.v.g.

Dikkieturf

Standaard

Beste mensen,

Hoi Sandeman,

Hier ben ik heel erg benieuwd naar. Ik kom zelf ook uit Utrecht en ik ben er laatst nog wezen kijken. Kun je mij op de hoogte houden? Ik kom graag nog eens een keer kijken!

Standaard Plofduikers

Beste forumleden.

als je de richting van fort de Bilt opgaat heb je rechts achter het fort de Biltse Grift. Hier zou ook een plofduiker overheen moeten komen, Dit is nooit uitgevoerd maar de damsluis ligt er wel.

Naast stadion Galgewaard loop de Krommerijn onder de Waterlinieweg door. Ook hier is een plofsluis geweest. De boden van de stortbak met de ondersteuning en de gaten voor de rioolbuizen waar de springladingen in lagen zijn nog aanwezig.

M.v.g.Dikkieturf

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Waterlinie, waterwerken, plofduiker Krommerijn 2.jpg
Bekeken:   43
Grootte:   30,7 KB
ID:        27386

Plofduiker over de Krommerijn.

Standaard

zo das lang geleden..veel geweest als jong jochie

Pagina 8 van de 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten