Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 89

Onderwerp: Bunkers in Utrecht en ander WWII.

Standaard Reactie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naamloos Bekijk Berichten
    Bedank Dirk, daar hebben we wat aan! Ik heb maar 1 groepsschuilplaats kunnen vinden, staan er nog meer dan?
    Sorry, mijn fout er staat er hier maar 1.

m.v.g.

D.

Standaard

Ik lees net dat er op de Joseph Haydnlaan 2 nog een bunker moet liggen, maar dat het gebouw wat er nu staat om de bunker heen is gebouwd. Wie weet hier al meer van?

Standaard Joseph Haydenlaan

Ik heb geen idee maar ik ga eens kijken

Standaard Joseph Haydenlaan

Deze bunker heeft daar in ieder geval gestaan.Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      bunker joseph haydnlaan.jpg
Bekeken:   23
Grootte:   40,1 KB
ID:        24601

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naamloos Bekijk Berichten
    Ik lees net dat er op de Joseph Haydnlaan 2 nog een bunker moet liggen, maar dat het gebouw wat er nu staat om de bunker heen is gebouwd. Wie weet hier al meer van?
    ken ook alleen die hierboven maar die staat er idd niet meer.
    waar heb je dat dan gelezen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bunkersiertje Bekijk Berichten
    ken ook alleen die hierboven maar die staat er idd niet meer.
    waar heb je dat dan gelezen?
    Jaren terug heeft Defensie dit oude MHAM = Militair Hospitaal Antonie Mathijsen afgestoten toen zij naar het nieuwe CMH = Centraal Militair Hospitaal gingen, dat tegen het UMC aanligt. De bunker is gesloopt om grond vrij te maken voor het bejaardenhuis wat er nu staat. Volgens mij gebruikte het MHAM de bunker voor opslag van gevaarlijke stoffen. Hierbij nog een foto van de bunker.
    Bron: Het Utrechts Archief.
    Bijgevoegde miniaturen Bijgevoegde miniaturen Bunker Joseph Haydnlaan.jpg  

Standaard

is dit die bunker die op het militair hospitaal lag dan?

Standaard Bunkers in Utrecht

Zover ik weet wel. Hij is gesloopt zonder dat men er ruchtbaarheid aan heeft gegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dikkieturf Bekijk Berichten
    Zover ik weet wel. Hij is gesloopt zonder dat men er ruchtbaarheid aan heeft gegeven.
    Ik weet niet of het de getoonde bunker was, maar je hebt er in ieder geval gelijk in dat de bunker gesloopt is zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven. De gemeente Utrecht is echt bunkerschuw. Als er eentje in de belangstelling komt slopen ze het zo gauw mogelijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem3 Bekijk Berichten
    Jaren terug heeft Defensie dit oude MHAM = Militair Hospitaal Antonie Mathijsen afgestoten toen zij naar het nieuwe CMH = Centraal Militair Hospitaal gingen, dat tegen het UMC aanligt. De bunker is gesloopt om grond vrij te maken voor het bejaardenhuis wat er nu staat. Volgens mij gebruikte het MHAM de bunker voor opslag van gevaarlijke stoffen. Hierbij nog een foto van de bunker.
    Bron: Het Utrechts Archief.
    volgens het boek bunkers in de stad utrecht is dit een vergrote variant van type 134.
    deze stond ietsjes verder op de joseph haydnlaan/johann winnubstlaan
    de bunker op het militair hospitaal was een commandobunker type fl 250

Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten